به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز سه شنبه در اجلاس استانی نماز که در سرسرای شهید هاشمی استانداری خوزستان برگزار شد، بیان کرد: عبادت امری است که در همه ادیان به آن توجه شده و در دین اسلام نماز به عنوان مهم ترین روش ارتباطی مخلوق با خالق محسوب می شود.
وی گفت: همانطور که رسول اکرم(ص) تاکید داشته اند نماز بر همه امور اولویت دارد و امام حسین (ع) نیز در نهضت امر به معروف و نهی از منکر، نماز را در میدان جنگ بر هر چیز دیگری اولی دانست و ما نیز باید نسبت به ترویج این فرهنگ بیش از پیش گام برداریم.
وی زیبایی نماز را در نهادینه شدن آن دانست و افزود:نمازهای پنج گانه همیشه باید مورد توجه قرار داشته باشند که در این صورت انسان می تواند فاصله خود با شیطان را حفظ کند.

** نماز از ایجاد منکر و فحشا پیگیری می کند
شریعتی با بیان اینکه ترویج نماز وظیفه همه مسئولان در همه رده های کاری است، گفت: این فریضه الهی از ایجاد انواع منکر و فحشا پیشگیری می کند.
وی ادامه داد: خواندن نماز به تنهایی ملاک نیست بلکه باید آداب، رفتار و کردار ما نیز با نماز مانوس باشد تا از این طریق بدی ها به افکار نفوذ نکنند.

** تفاوت اقامه با ادای نماز
وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان، کارمندان و افراد جامعه باید به شکل عملی نماز را مورد توجه قرار دهند، گفت: گسترش امر نماز یک ضرورت مهم و با ارزش است که برگزاری آن بصورت جماعت بسیار توصیه شده است.
استاندار خوزستان ادای نماز با اقامه را دو موضوع متفاوت خواند و افزود: ادای فریضه نماز باید با حضور قلب انجام شود که اقامه آن یک فرمان الهی است.
شریعتی گفت: انقلاب اسلامی ایران برای اقامه حقیقی نماز در سراسر هستی به وجود آمده و در این مسیر امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب برای ما مسیری صحیح و روشن ترسیم کرده اند.
گفتنی است، عملکرد 130 دستگاه اجرایی خوزستان با موضوع اقامه نماز در سال 96 که پیش از این مورد ارزیابی قرار گرفته بود ارایه و در نهایت از 25 اداره برتر در این زمینه تجلیل شد.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.