به گزارش ایرنا شهردار کلانشهر اهواز روز دوشنبه در سرسرای اجتماعات شورای شهر درخصوص بودجه پیشنهادی سال آینده شهرداری اهواز گفت: شهرداری های تمام شهرها موظف هستند تا بودجه سالانه را در موعد مقرر تنظیم و به شورای شهر تقدیم کنند.
منصور کتانباف ادامه داد: برای سال آینده 16 هزار و 220 میلیارد ریال اعتبار پیشنهاد شده که منابع تامین آن از طریق عوارض، فروش اوراق، مشارکت ها و انعقاد تفاهم نامه ها خواهد بود.
وی گفت:در این بودجه میزان کمک بخش دولتی به مترو اهواز 40 درصد، انعقاد تفاهم نامه با شرکت های نفت، بنیاد برکت و شرکت فولاد 14 درصد و تامین اعتبار از طریق اوراق مشارکت برای مترو 33 درصد نسبت به پارسال کاهش داشته اما درآمدها از طریق فروش اموال رشد 49 درصدی خواهد داشت.

** پیش بینی2 هزار و 285 پروژه در برنامه پنج ساله دوم
معاون برنامه ریزی و توسعه منابع انسانی شهرداری اهواز نیز درخصوص برنامه پنج سال دوم توسعه شهر اهواز بیان کرد: 2هزار و 285 پروژه در بودجه شهرداری اهواز پیش بینی شده که تمام آنها غیر از 2 پروژه به شاخص های برنامه پنج ساله دوم متصل هستند.
ابراهیم نوشادی ادامه داد: پروژه های تعریف شده در قالب وظایف شهرداری هستند و هیچ پروژه ای خارج از آن به دلیل محدودیت مالی پیش بینی نشده است؛ وظایف شهرداری ها در 30 محور خلاصه می شوند.
وی گفت:برخی کلانشهرها مانند اصفهان و شیراز از برخی وظایف همچون توسعه زیرساخت ها و آسفالت خیابان ها رهایی یافته و تمرکز خود را بر پروژه های عمرانی و زیباسازی گذاشته اند.
نوشادی افزود: در کلانشهر اهواز کارهای زیرساختی بسیاری مانند آسفالت خیابان ها، ساخت پارک ها و فضای سبز، احداث تقاطع ها و مسیرها در دستور کار قرار دارد به همین دلیل باید براساس اولویت بندی گام برداریم.
وی با اشاره به تمدید2 ساله برنامه پنج ساله اول توسعه شهر اهواز بیان کرد:به دلیل مشکل تامین اعتبار و تمام نشدن پروژه های تعریف شده این برنامه 2 سال پس از اتمام آن مجدد تمدید شد.
وی یادآور شد: مدل تهیه برنامه بودجه توسط وزارت کشور به تمام شهرداری ها ابلاغ می شود و شهرداری ها باید مطابق با آن محتوا را تهیه کنند.
نوشادی درخصوص ایرادات اعضای شورای شهر به برنامه پنج ساله توسعه گفت: این برنامه به صورت باز اجرا می شود و حتی اشکالات مشخص شده پس از تصویب نیز رفع می شود، اگرچه گروهی از نخبگان دانشگاهی و کمیته های متخصص شهرداری این برنامه را تدوین کرده اند اما به طور قطع برخی نواقص در زمان اجرا خود را نشان خواهند داد.

** برنامه پنج ساله دارای نقاط ضعف و قوت
یک عضو شورای شهر اهواز نیز در این نشست برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر اهواز را دارای نقاط ضعف و قوت خواند و گفت: برنامه نخست توسط خود شهرداری تهیه شد اما برنامه دوم را تیم دانشگاهی و کمیته های شهرداری در کنار هم تدوین کرده اند.
حسین حیدری یادآور شد: در بخش حمل و نقل این برنامه پیش بینی افزایش ایستگاه های حمل و نقل از 2هزار مورد به 2هزار و 100 ایستگاه شده است؛ همچنین تا سال 1401 باید 100 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری در شهر اهواز ساخته شود.
همچنین برخی از اعضای شورای شهر اهواز منتقد به گفته آنها پاسخگو نبودن شهرداری به ایرادات مطرح شده و دیر اقدام کردن برای ارسال برنامه به شورای شهر بودند.
محمدجعفر فلسفی در این باره گفت: اعضای شورای شهر در مدت زمان سه ماهه با کمک پژوهشگران و اساتید بخشی از این ایرادات را به شهرداری منتقل کردند اما با گذشت حدود 10 ماه هنوز پاسخی به ما داده نشده است.
به گفته وی اعضای شورای شهر باید از رفع ایرادات توسط شهرداری مطمین شوند وسپس برنامه پنج ساله دوم توسعه شهر را تصویب کنند.
بنابراین گزارش سه لایحه خرید یک قطعه زمین واقع در کوی علوی، تفریغ بودجه سال 95 سازمان آتش‌نشانی و تفریغ بودجه سال 95 سازمان عمران شهری اهواز با اکثریت آرا به تصویب رسید.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.