به گزارش ایرنا پیمان جهانگیری روز دوشنبه در جمع مدیران دستگاههای اجرایی در فرمانداری افزود: رسم و رسوم لر توسط برخی افراد و با اهداف خاص ، با انتشار مطالب غیرواقعی از یک بازدید نادیده گرفته شده است.
وی با اشاره به خدمات گسترده در مناطق مختلف اندیمشک بیان کرد: بسیاری از طرح های عمرانی بزرگ در اندیمشک به همت مسئولین تحقق یافته که موجب رضایتمندی مردم شده است .
جهانگیری افزود:انقلاب ما یک انقلاب مردمی است و حضور مسئولین در جمع مردم برای پیگیری مشکلات،یک گام ارزشمند برای رسیدگی بیشتر به امور مردم است.
وی افتتاح سالن بزرگ شهید سروندی و دهها طرح در بخش های بهداشت و درمان ، ورزش ، راه و سایر حوزه ها را نمونه ای از خدمات مثبت برای مردم شهرستان عنوان کرد.
فرماندار اندیمشک حفظ وحدت را سبب ناکامی دشمن دانست و از مدیران دستگاههای اجرایی خواست با پرهیز از مسائل جانبی ، ضمن حفظ وحدت ، برای رفع مشکلات مردم بیش از همیشه تلاش کنند.
وی گفت:در جامعه اسلامی،خدمت صادقانه و به دور از شعار از هر چیزی مهم تر است و کسی نباید از این موضوع فاصله بگیرد.
جهانگیری در بخش دیگری با اشاره به مسابقات جام تختی گفت: 18 کمیته تخصصی برای برگزاری شایسته مسابقات تشکیل شده و برنامه ریزی لازم برای برگزاری شایسته این مسابقات انجام شده است .
فرماندار اندیمشک در ادامه با تشریح برنامه های دهه مبارک فجر گفت: این برنامه ها با محور انعکاس دستاوردهای نظام اسلامی و با رویکرد جدید برگزار خواهند شد.

***امام جمعه اندیمشک: سفر خدمتی مسئولین اندیمشک با اغراض سیاسی تلخ شد

امام جمعه اندیمشک هم با انتقاد از جوسازی برخی مغرضان سیاسی در انتشار تعدادی عکس واهی از سفر مسئولین به بخش الوار گرمسیری این شهرستان گفت: این سفر خدمتی مسوولین استان و شهرستان با اهداف سیاسی توسط مغرضان ، غیرواقع جلوه داده شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا حجت الاسلام سید مصطفی حسینی نوری روز دوشنبه در نشست با مدیران دستگاههای اجرایی در فرمانداری افزود:کرامت و بزرگواری مردم عشایر ، توسط برخی مغرضان سیاسی با انتشار این تصاویر زیر سوال برده شد.
وی گفت: این نهایت بی تقوایی است، قران می فرماید جوری مخالفت را کنار بزن که بزرگوارانه و با حفظ کرامت انسانی باشد.
امام جمعه اندیمشک تصریح کرد:اگر این خصوصیات انسانی در جامعه کمرنگ شود ، برگشت به طاغوت است لذا باید اخلاق قرآنی و نبوی را رعایت کنیم.
وی تصریح کرد:پذیرایی عشایر همین گونه است و هرکسی که به منزل آنها برود آداب و رسوم و سبک پذیرایی انها اینچنین است.
وی افزود: بنده عشایر زاده هستم و به خوبی به رسوم و مهمان نوازی مردم عشایر واقف می باشم .
حجت الاسلام حسینی نوری گفت:اغراض سیاسی آفت جامعه اسلامی است و تمام مردم بدانند این سفر یک سفر خدمتی بود.
وی گفت:بهره برداری و اهداف سیاسی در شهرستان این کار شایسته را برای مردم تلخ کرد.
امام جمعه اندیمشک بیان کرد:مردم عشایر ان منطقه بعد از این سفر چندین بار تماس گرفته و حضور مسئولین را موجب دلگرمی عنوان کردند.
وی اظهار کرد:حضور مسئولین در مناطق محروم برای پیگیری امور مردم یک اقدام بسیار ارزنده است، از استاندار ، فرماندار و نماینده و مسوولین باید قدردانی هم کرد که در یک منطقه محروم و صعب العبور پای مطالبات مردم و درخواست های انها نشسته و مشکلات را پیگیری کردند.
حجت الاسلام حسینی نوری گفت: این تصویری که منتشر شد پذیرایی از حدود 300 نفر عشایر و تعداد 20 الی 30 نفر از مسوولان بود.
وی بیان کرد:مردم بدانند در اندیمشک دو دستگی است و این دودستگی زمینه بروز این مسائل حاشیه ای است.
وی گفت:دشمن به دنبال تفرقه است و این مسائل پیش آمده فرصتی برای دشمن است لذا دوستداران واقعی مردم و نظام اسلامی نباید بهانه به دست دشمن بدهند.
امام جمعه اندیمشک گفت: آنچه جامعه به آن نیازمند است همدلی و همراهی همه برای رفع مشکلات شهرستان است که هرکس در جایگات خود باید در این موضوع سهیم گردد.
وی افزود:الان که دشمن به دنبال فشار روانی است ، زمان نزاع سیاسی نیست .
وی گفت: تقویت اختلاقات بین مسوولین هدف دشمن است و نباید از اهداف دشمن غافل شد.
امام جمعه اندیمشک گفت: یک ذره مظاهر اشرافی گری در این سفر و پذیرایی عشایری دیده نشد کمااینکه مسئولین حدود سه کیلومتر دورتر از محل جلسه از خودرو پیاده و مسیر را به حرمت مردم پیاده طی کردند.
وی گفت: همین شخص استاندار در اوج گرما در بسیاری از سفرها روزه بوده اند و باید از خدا ترسید که لفظ شکم پرستی برای این مسئولین استفاده گردد.
وی گفت: عکس را طوری جلوه دادند که گویا تمام پذیرایی جلوی مسئولین گذاشته شده است در حالیکه کذب محض بود.
حجت الاسلام حسینی نوری گفت:تعداد بیش از سیصد نفر عشایر در این سفر کاری برای بیان مشکلات جمع شده و از حضور مسئولین بسیار راضی بودند .
امام جمعه اندیمشک با اشاره به آیه شریفه وَاصْبِرْ عَلَیٰ مَا یَقُولُونَ وَاهْجُرْهُمْ هَجْرًا جَمِیلًا افزود:با توجه به این آیه و ارزش های دینی، کنار زدن مخالف هم باید به گونه ای باشد که مقتضای کرامت و بزرگواری در آن دیده شود.
امام جمعه اندیمشک گفت : این آیه 2 پیام دارد یکی خطاب به مسئولین است و تاکید دارد وقتی کسی در جامعه مسئولیتی گرفت باید در انتظار زخم زبان های ناروا باشد.
وی اضافه کرد: پیام دوم این آیه خطاب به عموم است و تاکید دارد برای کنارزدن مخالف،حفظ کرامت و بزرگواری ضرورت دارد.
وی بیان کرد: این آیه همچنین تاکید دارد باید به مخالف قدری فرصت انجام برنامه هایش هم داده شود.
وی گفت: خداوند به پیامبرش می فرماید از مخالفین طوری کناره گیری کن که مقتضای کرامت و بزرگواری باشد.
امام جمعه اندیمشک گفت: زمانی مسئولین تصمیمم گرفتند ازاین منطقه از نزدیک بازدید کنند که متوجه شدند یکی از عشایر گرفتار سیلاب شده و ناچار می یشود بخاطر نجات جان خود ماشینش را به سیلاب می سپارد.
حجت الاسلام حسینی نوری با تاکید بر اخلاقمداری گفت: برای رسیدن به هدف سیاسی نیاید پا روی اخلاقیات گذاشت زیرا هدف وسیله را توجیه نمی کند .
وی با اشاره به لزوم حضور مسئولین در بین مردم گفت: مسئولین در ماههای گذشته از مناطق الوار بازدید داشته و عشایر غیور به همین شکل پذیرایی نمودند لکن به دلیل مصلحت عده ای ، سیاه نمایی نشد.
وی تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب می فرمایند اهتمام در رفع مشکلات مردم امری لازم و واجب است و این مسولیت بیشتر به عهده افرادی است که با حمایت و مجاهدت اقشار مختلف این ملت شریف به مقام و موقعیتی دست یافته اند .
وی ادامه داد:جامعه ای که مسئولان دینی و اجتماعی آن پیشگام درخدمت رسانی باشند مصداق جامعه قرآنی است ,. از روی آوری به مشکلات مردم دل خسته و ملول نمی شوند بلکه باشتاب و عدم اتلاف وقت زمینه اعتماد و خوش بینی را در مردم به وجود می آورند .
امام جمعه اندیمشک گفت:فراموش نکنیم بدون نهضت خدمت رسانی چه پیروز انتخابات باشیم و چه بازنده محکوم به شکست هستیم.
وی گفت: در شرایطی که تمام برنامه دشمن التهاب روانی هست به دنبال تسویه حساب سیاسی رفتن خدمت به مردم نیست.
وی تاکید کرد: لازمه تحقق تمام شعارهای انقلاب پرداختن به اولویت هاست که همان خدمت رسانی است.
حجت الاسلام حسینی نوری گفت: با چنین اموری بیشتر سخن رهبر معظم انقلاب را درک می کنیم که فرمودند بعضی ها برای احراز پست نمایندگی مجلس خود را به آب و آتش می زنند.
وی تاکید کرد:تا انتخابات 14 ماه باقیمانده و اجازه دهیم این روند مطلوب خدمتی طی شود.
7281/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.