سردار حسن شاهوار پور یکشنبه در در نشست بررسی و پیشرفت پروژه های دولت و سپاه ولیعصر(عج) خوزستان، اظهارداشت: بسیج از ظرفیت های متنوعی برای کمک به مشلاک و معضلات استان برخوردار است و به میزان ظرفیت هایی که دستگاه های اجرایی دارند این آمادگی وجود دارد که به کمک مردم بیاییم.
وی ادامه داد: بخش مهمی از مشکلات مناطق روستایی با مشارکت و همکاری که وجود دارد قابل رفع است و قطعا با این رویکرد معضلات مختلفی که استان با آن سر و کار دارد کمتر می شود.
این فرمانده ارشد نظامی در استان خوزستان با بیان اینکه نباید از مناطق محروم غفلت کرد، گفت: باید از ظرفیت روستاها و عشایر به نفع بهبود شرایط استفاده کرد تا در نهایت توسعه و آبادانی شکل بگیرد.
شاهوارپور با اشاره به توافق سپاه ولیعصر (عج) استان با دستگاه های اجرایی در سال 95، بیان داشت: بر همین اساس پروژه های مختلفی در حوزه های عمرانی تعریف و در 6 منطقه محروم استان کار آغاز شد.
وی حمیدیه، شادگان، شوشتر، ایذه، لالی و دزفول را مناطقی اعلام کرد که پروژه های عمرانی در آنها آغاز شده ضمن اینکه قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه با انجام اقدامات زودبازده مانند آبرسانی ، توانمندسازی زمین های کشاورزی و مدرسه سازی در این مناطق وارد عمل شده است.
شاهوارپور حوزه سلامت و آموزش را از دیگر محورهای کاری این قرارگاه در مناطق محروم استان برشمرد و رویکرد اقتصاد مقاومتی و ترویج فرهنگ آن در روستاها را یکی دیگر از فعالیت های قرارگاه آبادانی و پیشرفت سپاه دانست و بیان داشت: به همین منظور ظرفیت روستاها در این زمینه شناسایی شد تا با ارائه آموزش های لازم مردم بتوانند از معیشت مناسبی برخوردار باشند.
فرمانده سپاه ولی عصر خوزستان میزان پیشرفت فیزیکی پروژه های عمرانی انجام شده در مناطق مورد توافق را 70درصد اعلام کرد.

*آبرسانی به روستاها بیشترین سهم اعتباری توافقنامه
رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان بیشترین حجم اعتباری توافقنامه سپاه و دولت برای محرومیت زدایی در حمیدیه، شادگان، شوشتر، ایذه، لالی و دزفول پروژه های آبرسانی عنوان کرد و گفت: مبلغ 290 میلیارد ریال میزان اعتباری بوده که برای تمامی پروژه های تعریف شده در نظر گرفته شده است.
امید حاجتی هدف گذاری صورت گرفته در این مناطق را مناسب ارزیابی کرد و گفت: از این میزان اعتبار 120 میلیارد به آب شرب روستایی، 70 میلیارد ریال برای بندهای خاکی، 30 میلیارد ریال به راه روستایی، 20 میلیارد ریال تبلیغات اسلامی و 20 میلیارد ریال به بندهای آبگیر منابع طبیعی اختصاص دارد.
وی جمع پروژه های مختلف در حوزه عشایری و روستایی در پیشرفت پروژه های دولت و سپاه ولیعصر(عج) خوزستان را 81 طرح عنوان کرد.
گفتنی است، این پروژه ها در سال 95 به توافق مشترک سپاه و دستگاه های اجرایی استان رسیده است که بر اساس اعلام استاندار خوزستان بعد از تکمیل این پروژه ها توافقنامه جدیدی به منظور ادامه فعالیت های محرومیت زدایی در قالب اقدام مشترک انجام می شود.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.