به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه در شورای آموزش و پرورش خوزستان در سرسرای شهید رجایی استانداری بیان کرد: امسال بالغ بر 30 میلیارد ریال برای نوسازی مدارس مناطق کم برخوردار و همچنین 200 میلیارد ریال برای خرید تجهیزات و هوشمند سازی این مدارس اختصاص یافته که لازم است در توزیع تجهیزات در بین مدارس خوزستان عدالت به خوبی رعایت شود.
وی گفت: سطح اعتبارات اختصاص یافته به اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان در 2 سال گذشته بیش از 2.5 برابر افزایش پیدا کرده است.
وی بیان کرد: بودجه این اداره کل از 760 میلیارد ریال در سال 95، به یک هزار و 750 میلیارد ریال در امسال افزایش یافته است.
شریعتی درادامه با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در جشنواره های استانی قرآن، عترت و نماز گفت: برگزاری جشنواره های استانی قرآن، عترت و نماز سبب ترویج فرهنگ قرآن و عترت و گام موثری در راستای بسط و گسترش فرهنگ اعتقادی در جامعه است.
وی با اشاره به اینکه خوزستان دروازه ورود تشیع به کشور ایران است، افزود: دانش آموزان خوزستانی دارای توانایی های زیادی در حوزه مسایل قرآنی هستند از این رو موفق شدند که پس از استان خراسان رضوی جایگاه دوم را در مسابقات قرآن، عترت و نماز کشور از آن خود کنند.
شریعتی ادامه داد:400 هزار دانش آموز خوزستانی در مرحله منطقه ای جشنواره های قرآنی شرکت کردند که این امر نشان دهنده استقبال از برگزاری این جشنواره ها در خوزستان است.
وی با تاکید بر اینکه سایر دستگاه ها باید به آموزش و پرورش در گسترش فرهنگ اعتقادی کمک کنند، افزود: سازمان هایی مثل تبلیغات اسلامی، اوقاف، ارشاد اسلامی، شهرداری ها و فرمانداری ها باید از بودجه فرهنگی که در اختیار دارند به آموزش و پرورش در این راستا کمک کنند.
وی در ادامه در خصوص دستور کار بعدی این نشست مبنی بر چگونگی فرآیند جلب مشارکت اولیا در مدارس گفت: جلب مشارکت اولیا در فعالیت های موجود در مدارس در اجتماعی شدن آموزش عمومی تاثیر بسزایی دارد.
شریعتی بیان کرد: آموزش و پرورش در ایجاد سرمایه های اجتماعی، اعتماد بخشی و همراهی بین دولت و ملت نقش بارزی دارد و هیچ نهادی مثل آموزش و پرورش نمی تواند این نقش را ایفا کند.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز بیان کرد: دانش آموزان خوزستانی موفق شدند در جشنواره های قرآن، عترت و نماز صاحب جایگاه ممتاز کشوری شوند.
محمد تقی زاده با تاکید بر لزوم همکاری سایر دستگاه های اجرایی به آموزش و پرورش برای گسترش فرهنگ قرآنی،بیان کرد: اگر نهادهایی مثل اوقاف، ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و شهرداری ها به آموزش و پرورش در بهتر برگزار شدن این جشنواره ها کمک کنند شاهد افزایش رتبه های کشوری دانش آموزان در جشنواره های قرآن، عترت و نماز خواهیم بود.
وی همچنین با اشاره به کسب رتبه برتر شورای آموزش و پرورش خوزستان در بین 31 استان کشور گفت: کسب این جایگاه نشانه تلاش استاندار خوزستان به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش استان و اعضای این شوراست.
در این نشست لوح سپاس وزارت آموزش و پرورش به استاندار خوزستان به عنوان رییس شورای آموزش و پرورش استان و دیگر اعضای شورای آموزش و پرورش اهدا شد.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.