ریما محفوض چهارشنبه در حاشیه برگزاری هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت:شاعران سوری در زمان جنگ برای تقویت روحیه امید و خودباوری بین مردم تلاش کردند.
این شاعر سوری گفت:بسیاری از شاعران سوری واقعیت های موجود و هر آنچه را بر سر ملت ما آمده را در قالب شعر ثبت کردند و بدون شک شعر و ادبیات می تواند در ثبت وقایع تاریخی، رخدادها و دردهای مردم سوریه و انتقال آن به نسل آینده تاثیرگذار باشد.
سراینده شعر 'لن اهاجر' (مهاجرت نمی کنم ) افزود:این شعر در میان مردم بازتاب گسترده ای داشت و باعث تقویت روحیه ایستادگی بین مردم و مقاومت در برابر تکفریان و داعش داشت.
این شاعر سوری که برای دومین بار در جشنواره بین المللی شعر سپید اروند شرکت کرده در حالی که ابیاتی از شعر خود را می خواند اظهار داشت:در زمان حضور تروریست ها در سوریه مردم هیچگاه هنر و بخصوص شعر را فراموش نکردند و هنرمندان و شاعران همواره در کنار مردم روحیه امید و پیروزی را تقویت می کردند.
وی از نقش جمهوری اسلامی ایران در پیروزی های جبهه مقاومت تشکر کرد و بیان داشت: مردم ایران هیچگاه ملت سوریه را در جنگ تنها نگذاشتند.
به گزارش ایرنا هشتمین جشنواره بین المللی شعر سپید عربی اروند از سه شنبه شب در آبادان آغاز و تا روز جمعه 28 دی ماه با برگزاری برنامه های مختلف از جمله رونمایی از چند کتاب شعر ادامه دارد.
در این جشنواره 20 شاعر از کشورهای عراق، لبنان، سوریه ، اردن ، تونس، بحرین، عمان و 20 شاعر از ایران حضور دارند.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.