به گزارش ایرنا، غلامرضا شریعتی دوشنبه در کارگروه سلامت و امنیت غذایی در سرسرای اداری شهید رجایی استانداری خوزستان اظهار داشت: مدیریت پسماند یکی از چالش های کشور و استان محسوب می شود و سازمان های ذیربط به ویژه شهرداری اهواز باید اقدامات بهتر و کارآمدتری انجام دهد.
وی افزود: افراد و سرمایه گذاران مختلف آمادگی دارند با ارائه پیشنهادات و راهکارهای مختلف مدیریت پسماند را بر عهده بگیرند و تبدیل به کمپوست ، برق و یا موارد دیگر کنند اما یا دانش لازم را در رابطه با تصمصم گیری و ارائه پیشنهاد مشخص نیست یا رقابتهای ناسالم وجود دارد به همین دلیل شهرداران نیز قدرت تصمیم گیری را از دست می دهند و در نتیجه مردم آسیب اصلی را می بینند.
شریعتی ادامه داد: مساله پسماند در کلان شهرها از مواردی است که نه تنها هزینه ای نمی خواهد بلکه می تواند برای شهرداری ها محل درآمد باشد چون دفن به روش های غیر بهداشتی باعث آسیب به شهرها می شود.
استاندار خوزستان گفت: در این راستا باید یک کارگروه با مسئولیت حوزه عمرانی و مشارکت فعال دانشگاه در سطح استان با حضور شهرداران نقشه راه را مشخص کنند و اقدامات نهایی انجام شود.
وی در خصوص وضعیت آب شرب استان گفت: در این حوزه اقدامات خوبی انجام شده اما کافی نیست؛ از سال 1371 تا 1395 شبکه استان به میزان یک هزار و 200 کیلومتر اصلاح شد و در سال های 96 و 97، بیش از 580 کیلومتر اصلاح شبکه در حوزه های شهری صورت گرفت.
شریعتی اضافه کرد: شبکه آب آبادان یکی از فرسوده ترین شبکه های استان است که از سال 1371 تا 1395، 120 کیلومتر آن اصلاح شد و 185 کیلومتر دیگر نیز در سال های 96 و 97 مورد اصلاح قرار گرفت.
استاندار خوزستان بیان کرد: حجم قراردادهای حوزه فاضلاب بیش از ده هزار میلیارد ریال است و در اهواز بالای 2 تا سه هزار میلیارد ریال در حال کار است.
وی ادامه داد: همچنین سال گذشته از محل صندوق توسعه ملی یک هزار و 500 میلیارد ریال و امسال هم یک هزار و 300 تا یک هزار و 400 میلیارد ریال اعتبار در اختیار آبفای روستایی قرار گرفت.
شریعتی اظهار داشت: در نتیجه انتظار داریم وضعیت بهبود یابد و شوش، بهبهان و آغاجاری در اولویت رسیدگی قرار گیرند.
استاندار خوزستان گفت: در حوزه کانون سلامت محلات هم نشست با فرمانداران با حضور تیم دانشگاه برگزار شود و انتظارات از فرمانداران مطرح شود.
در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی امروز ، مسائلی از جمله وضعیت پسماندها، درصد مطلوبیت میکروبی و کلرسنجی آب استان و کانون های سلامت محلات مورد بررسی قرار گرفت.
3004/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.