علی قلی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کمیته امداد امام خمینی(ره) تمام تلاش خود را برای توانمندسازی خانواده های مستضعف از طریق ایجاد اشتغال پایدار بکار می گیرد.
وی اضافه کرد: تعداد 159 فقره وام خود اشتغالی به مبلغ 34 میلیارد و 600 میلیون ریال و تعداد 63 فقره وام مشاغل خانگی به مبلغ سه میلیارد و 200 میلیون ریال از ابتدای سال جاری با شناسایی مددجویان و اقشار نیازمندی که توانایی ایجاد اشتغال را دارند، اعطا شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اندیمشک گفت: تعداد 143 نفر از مددجویانی که برای کسب درآمد نیاز به آموزش داشتند نیز از ابتدای امسال تاکنون به فنی و حرفه ای و مراکز آموزشی معرفی شدند که مبلغ 318 میلیون و 515 هزار ریال در این راستا هزینه شده است.
قلی پور بیان کرد: کمیته امداد در صورت بکارگرفتن مددجویان زیرپوشش توسط کارفرمایان و موسسات خصوصی تا 2 سال 100 درصد حقوق بیمه کارفرما را پرداخت می کند.
وی همچنین از اجرای طرح پرورش ماهی برای مددجویان نیازمند کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک خبر داد و اظهار داشت: 19 طرح حوضچه پرورش ماهی فوق متراکم برای مددجویان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) اندیمشک با اعتبار 6 میلیارد ریال اجرا شده است.
وی این طرح را نمادی از طرح های نوین کمیته امداد دانست و افزود: 100 درصد سود حاصله از این طرح مختص خانواده های زیرپوشش کمیته امداد است.
قلی پور با بیان اینکه مددجویان در مراحل تولید، پرورش، بازاریابی و فروش مشارکت دارند، گفت: اجرای طرح های انفرادی حوضچه ماهی در آینده در منازل روستایی دارای فضای مناسب افزایش خواهد یافت.
وی افزود: 19 حوضچه در این فاز توسط 19 مددجو یا فرزند مددجو به کار گرفته شده است که ماهی های تولیدی آنها بعد از رهاسازی بچه ماهی و سپری کردن دوره زمانی مورد نظر وارد بازار خواهند شد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) اندیمشک گفت: برای اجرای این طرح در هر حوضچه 300 میلیون ریال اعتبار نیاز است که از طریق تسهیلات بانکی به مددجویان پرداخت می شود.
وی افزود: درآمد حاصله نیز به خانواده مددجویان داده خواهد شد.
کمیته امداد امام خمینی (ره) اندیمشک بیش از پنج هزار خانوار زیر پوشش دارد.
7281/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.