به گزارش ایرنا، هندیجان دارای دو سایت مسکن مهر در قسمت شمالی و جنوبی این شهرستان با حدود یک هزار و 875 واحد است که هم اکنون حدود 700 خانوار در واحدهای آن ساکن هستند.
اجرای زیرسازی و آسفالت خیابان های مسکن مهر در این شهرستان از چندی پیش آغاز شد ولی همچنان حدود 70 درصد خیابان های این مناطق بدون آسفالت بوده و مشکلات زیادی برای تردد ساکنان به ویژه در هنگام بارندگی ایجاد کرده است.
برخی از ساکنان واحدهای مسکن مهر هندیجان در فضای مجازی با ابراز گلایه مندی از متولیان امر در خصوص تکمیل نشدن پروژه آسفالت خیابان ها و ایجاد مشکلات زیاد برای تردد آنها خواستار رسیدگی هر چه سریعتر مسئولان به این موضوع هستند.

** شهرداری صورت وضعیتی تحویل نداده است
رییس اداره راه و شهرسازی هندیجان یکشنبه در این ارتباط در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: متولی آسفالت خیابان های مسکن مهر اداره راه و شهرسازی است، به همین منظور این اداره در مهر سال 96 اقدام به انتخاب پیمانکار و عقد قرارداد برای اجرای این پروژه کرد.
حجت اله ابوعلی گفت: شهرداری ها برای اجرای اینگونه پروژه ها در اولویت قرار دارند و با توجه به ابراز تمایل شهرداری هندیجان برای آسفالت خیابان های مسکن مهر این پروژه برای اجرا به دلیل نبود امکان پرداخت نقدی، در مقابل تهاتر قیر یا ملک به آنها واگذار شد.
وی افزود:اجرای این پروژه توسط شهرداری تا سال 97 نیز آغاز نشد و در نهایت شهرداری با اعلام اینکه ماشین آلات لازم برای انجام این کار را ندارد، تیر یا مردادماه امسال خود اقدام به عقد قرارداد با پیمانکاری دیگر(پیمانکار دست دوم) برای اجرای کار کرد.
رییس اداره راه و شهرسازی هندیجان با بیان اینکه پرداخت نقدی در این قرارداد پیشبینی نشده است ادامه داد:با وجود اینکه پرداخت در این قرارداد به صورت تهاتر است ولی با توجه به مشکلات مالی شهرداری از سوی اداره کل راه و شهرسازی خوزستان مبلغ 2 میلیارد ریال نیز به عنوان پیش پرداخت برای شروع کار به شهرداری هندیجان پرداخت شد.
ابوعلی گفت: در این مدت از سوی شهرداری هندیجان هیچ صورت وضعیتی ارسال نشده و در مقطعی حتی گریدر(یک هفته) و غلطک(سه روز) این اداره به منظور همکاری و شروع پروژه برای آنها کار کرده است.
وی با بیان اینکه این کار هم اکنون به صورت نیمه تمام مانده و مشکلات زیادی برای ساکنان این مناطق به ویژه در فصل بارندگی ایجاد کرده افزود: ما متعهد به واگذاری ملک یا قیر به شهرداری به صورت معوض کار هستیم و اکنون حدود 10 خیابان از مسکن مهر جنوبی و 2 خیابان از مسکن مهر شمالی هندیجان همچنان آسفالت نشده و چنانچه شهرداری و پیمانکار دست دوم آن توانایی اجرای این پروژه را ندارند باید اعلام کرده تا اقدام به اجرای کار توسط پیمانکاری دیگر کنیم.

** اجرای کار نیازمند نقدینگی است
شهردار هندیجان نیز در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به اینکه این شهرداری امکانات لازم برای اجرای این پروژه راندارد به منظور اجرای سریعتر کار اقدام به عقد قرارداد با بخش خصوصی شد.
کورش حشمدار افزود: بخشی از کار شامل خاکریزی انجام شده و چون بخش خصوص بدون نقدینگی نمی تواند کار کند باید بودجه ای به ما داده شود تا با پرداخت به پیمانکار زمینه تسریع در اجرای این پروژه فراهم شود.
وی با بیان اینکه اشکال در اجرای برخی از زیرساخت ها از قبل آسفالت خیابان ها را مشکل ساخته است گفت: فاضلاب، کد ارتفاعی خیابان ها، قرارگیری خط لوله گاز در کنار پایه برق و در نتیجه اشکال در تعیین محل قرارگیری جدول ها سبب شده که اجرای آسفالت در برخی خیابان ها نیز با مشکل همراه باشد.
وی گفت: رفع مشکلات مسکن مهر اولویت شهرداری هندیجان است و صورت وضعیت های اجرای این پروژه به اداره راه و شهرسازی ارایه خواهد شد.
شهرستان هندیجان در جنوب خوزستان قرار گرفته و یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی این استان است.
7163/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.