در این مطلب آمده است:شیعیان جهان، امروز سالروز میلاد با سعادت بانوی بزرگواری را شادمانه جشن می گیرند که بدون وجود او، عظیم ترین رویارویی حق و باطل در تاریخ، یعنی قیام کربلا پوشیده می ماند و برای قوای باطل فرصتی فراهم می شد تا در طول تاریخ، حق را مغلوب خود کرده و راه تنفّس حق طلبان را ببندند. این بانوی عظیم الشّان زینب کبری سلام ا…علیها است که در پنج جمادی الاوّل سال پنجم هجری در بیت نبوت و امامت چشم به جهان گشود و در دامان پاک پدر و مادری معصوم پرورش یافت و با صبر و مقاومت، مصایب و حوادث سهمناک دوران 50ساله پس از وفات رسول گرامی اسلام صلی ا…علیه و آله را از سر گذراند، تا برای بدوش کشیدن بار سنگین انتقال پیام عاشورا آماده شود.
آنگاه که در عصر عاشورا صدای شیپور جنگ خاموش شد و گرد و غبار میدان نبرد فرو نشست و به ظاهر جبههِ باطل به پیروزی رسید، زینب کبری علیها سلام پرچم انتقال پیام عاشورا را در دست گرفت و با ایفای این نقش ضمن حفظ قیام کربلا از تحریف، فصول بیشمارِ خوبی‌هایِ پنهانِ آن را به روی جهانیان گشود.
شیرزن کربلا با عاشوراییان همراه شد تا کار ناتمام جدّ، مادر، پدر و برادران بزرگوارش را به اتمام برساند و یک‌تنه رسالت نجات اسلام و پاسداری از خون شهیدان و انتقال پیام آنان به بشریت را به عهده گیرد.
میراث‌دار پنج تن آل عبا علیهم السّلام در حالی این رسالت سنگین را به دوش گرفت که در گرداب سخت‌ترین مصیبت‌ها گرفتار بود و با از دست دادن یاران و عزیزان خود، می‌بایست یک‌تنه در برابر دریای دشمنان، از زنان و کودکان اسیر نیز محافظت کند.
قافله‌سالار پیام‌آوران عاشورا با چشم دوختن بر زیبایی‌های جمال الهی، رسالت خود را در انتقال پیام اسلام، حراست از ولیّ زمان، سرپرستی اسیران و رسواسازی دشمنان حقّ، چنان زیبا و موثّر به پایان رسانید که الگویی منحصربه‌فرد برای زنان و مردان مسلمان و همه آزادگان جهان شد و نشان داد که زن مسلمان می تواند در عرصه بیکرانی نقش آفرین باشد و گاهی بهتر و قوی‌تر از مردان، رسالت الهی خود را در هدایت جامعه به انجام رسانده، بشریت را مرهون خود سازد.
امروز همچنین در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران روز پرستار نامیده شده، قشر فداکار و صبوری که مسئولیت بسیار سنگین مراقبت از بیماران را به عهده دارند و برای رسیدگی به حال دردمندان بیشتر زندگی خود را فدای مسئولیت شغلی می کنند امّا متأسفانه قدر آنان کمتر دانسته شده و در نظام پزشکی بیشترً حق و حقوقشان تحت الشّعاع انحصار طلبی های بعضی مشاغل حوزه پزشکی قرار می گیرد و انتظار این است که در روزی چون امروز دستگاه های مسئول پیام آور خبرهای خوش در رفع مشکلات صنفی این گروه زحمتکش باشند.
میلاد با سعادت عقیلهِ بنی هاشم و احیاگر پیام عاشورا و نیز روز پرستار را به پیروان خاندان رسالت به ویژه پرستاران ایثارگر و دلسوز کشورمان تبریک می گوییم.
5158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.