به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز چهارشنبه در جمع اعضای انجمن های آرد و نان خوزستان، بیان کرد:مصوبه کارگروه گندم، آرد و نان خوزستان مبنی بر افزایش قیمت نان در خوزستان روز سه شنبه ابلاغ شد و این درحالی است که موافقت با این مصوبه بسیار دشوار و سخت بود.
وی ادامه داد: نان همچنان قوت لایموت مردم است و افزایش آن از حادثه تروریستی اهواز برای من ناگوارتر بوده اما با این وجود کارشناسان حوزه آرد و نان تاکید داشتند که پس از سال ها نیاز است که این افزایش قیمت انجام شود.
وی با تاکید بر اینکه از متولیان تهیه ، تولید و عرضه نان در استان انتظار داریم که پس از ابلاغ این مصوبه کیفیت پخت نان افزایش پیدا کند، افزود: از جمله الزاماتی که لازم است در این خصوص رعایت شود نظارت بر نحوه نگهداری گندم در سیلوها است.
شریعتی خاطرنشان کرد: پیش از این به دلایل خاصی گندم از خوزستان خارج می شد اما اکنون از خروج محموله های گندم به دیگر استان های کشور جلوگیری می شود تا آرد با کیفیت تری در اختیار نانوایان قرار بگیرد.
استاندار خوزستان همچنین در واکنش به برخی ادعاها مبنی بر اینکه برخی گندم های بی کیفیت را به فرآیند تولید آرد اضافه می کنند، گفت: در این رابطه نظارت و آزمایش میدانی باید تشدید شود.
وی با بیان اینکه در برخی مراکز روباز خرید و فروش گندم تخلف صورت می گیرد افزود:گندم مورد نیاز کارخانه های آرد باید بر اساس استاندارد و شاخص های سلامت تهیه و تولید شود.
شریعتی در ادامه خواستار انجام بازرسی ماهانه از مراکز خرید و فروش گندم و کارخانه های تولید آرد در سطح خوزستان شد.

** بررسی مشکلات مربوط به سلیوها
رییس اتاق بازرگانی اهواز در حاشیه این نشست در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بر اساس تصمیم استاندار خوزستان مشکلات مربوط به انبارهای گندم و سیلوها و خسارات وارد شده به آنها مورد بررسی قرار گرفت و بنا شد گروهی از کارشناسان با انجام تحقیق میدانی برآورد خسارت وارد شده به انبارهای گندم را مشخص کنند.
شهلا عموری با اشاره به اینکه اتاق بازرگانی اهواز دبیر شورای دولت و بخش خصوصی خوزستان است، گفت: به همین منظور در نشست های مختلف مشکلات واحدهای مختلف تولیدی و اقتصادی با حضور استاندار خوزستان مورد بررسی قرار می گیرد.
وی افزود: امروز نیز موضوع پیمانکاران و فهرست ارسالی آنها به سازمان تامین اجتماعی مطرح و قرار شد برای حل مسایل مربوطه با سازمان تامین اجتماعی کشور نامه نگاری شود.
بر اساس این گزارش، روز سه شنبه هفته جاری نرخ جدید نان در خوزستان به شرح زیر ابلاغ شد: قیمت جدید نان تافتون دولتی با وزن چانه 180 گرم 2هزار و 500 ریال، قیمت نان تافتون آزادپز با وزن چانه 180 گرم سه هزار و 500 ریال ، قیمت نان تافتون خراسانی دولتی با وزن چانه 300 گرم چهار هزار و 500 ریال، قیمت نان تافتون خراسانی آزادپز با وزن چانه 300 گرم پنج هزار و 500 ریال، قیمت نان لواش دولتی با وزن چانه 150 گرم یک هزار و 800 ریال، قیمت نان لواش آزاد پز با وزن چانه 150 گرم 2 هزار و 500 ریال ، قیمت نان سنگک دولتی با وزن چانه 600 گرم هشت هزار ریال، قیمت نان سنگک آزادپز با وزن چانه 600 گرم 13 هزار ریال ، قیمت نان بربری دولتی با وزن چانه 400 گرم پنج هزار و 500 ریال و قیمت نان بربری آزادپز با وزن چانه 400 گرم 10 هزار ریال.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.