به گزارش روز پنجشنبه ایرنا از مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم ‌پزشکی اهواز شهیار میرخشتی در خصوص توقیف این خودروها توسط پلیس استان گفت: وظیفه و رسالت مرکز فوریت های پزشکی 115 نجات جان بیماران است ولی متاسفانه در این زمینه با کمبود شدید نیروی انسانی و آمبولانس مواجه هستیم.
وی بیان داشت: با توجه به این مسائل و بحران ها، راهنمایی و رانندگی استان بجای همکاری با اورژانس، طی سه روز گذشته اقدام به توقیف 2 دستگاه آمبولانس کرده است.
وی تصریح کرد: توقیف این آمبولانس ها به علل نامشخص زمانی رخ داد که نیروهای امدادی مرکز اورژانس 115 در حال اعزام نوزاد بد حال از شهرستان ایذه به بیمارستان آیت الله کرمی بودند ‌که هر لحظه امکان مرگ وی می رفت.
مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه اهواز اذعان داشت: علاوه بر توقیف آمبولانس ها، کادر درمانی بازداشت شدند و وسایل ارتباطی آن ها نیز توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی ضبط شد.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: استان خوزستان با توجه به شرایط استراتژیک و جاده های پر تردد و همچنین آمار بالای جمعیت و حوادث جاده ای و غیر جاده ای نیازمند همکاری تمامی مسئولان و دستگاه های اجرایی، امدادی و نظامی است تا بتوانیم خدمات درمانی را به مردم ارائه دهیم، ولی در شرایط فعلی که با کمترین امکانات درحال خدمت رسانی هستیم در کار ما مشکل ایجاد می کنند.
میرخشتی افزود: با وجود این همه مشکلات درمانی که مردم با آن دست و پنجه نرم می کنند و کمبود شدید تجهیزات امدادی و تعداد بالای تصادفات توقیف این خودروها اقدام صحیحی نبوده است.
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه آمبولانس ها متعلق به مردم استان خوزستان هستند درخواست می شود در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب به مسئولان مربوطه منعکس تا بجای توقیف آمبولانس (درصورت اثبات) با راننده متخلف برخورد شود.
گفتنی است، تعداد 100 پایگاه جاده ای و شهری زیر مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اهواز و 160پایگاه در کل خوزستان فعال هستند.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.