محمد آلاله روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه بیمه محصولات کشاورزی در استان خوزستان تا پایان دی ماه امسال خواهد بود و این زمان تمدید نخواهد شد از کشاورزان و باغداران خواست محصولات خود را در برابر حوادث طبیعی و غیرقابل پیش بینی بیمه کنند تا امکان حمایت دولت از بخش کشاورزی در یک فرایند قانونی فراهم شود.
وی با بیان اینکه گندم و کلزا همچنان در صدر حجم اراضی بیمه ای امسال قرار دارند افزود: 54درصد حق بیمه را دولت و 46درصد را کشاورز پرداخت می کند.
آلاله با تصریح بر این موضوع که حمایت دولت از بخش کشاورزی تنها از مسیر بیمه امکان پذیر است و این مساله در سخنان اخیر رئیس جمهوری با مسئولان ارشد وزارت کشاورزی به صورت شفاف بیان شد افزود:حوادث طبیعی نظیر تگرگ ، سیل ، خشکسالی ، سرمازدگی همواره در کمین کشاورزان است از این رو نباید از بروز این حوادث غافل شد.
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان همچنان امیدوار است سقف بیمه محصولات کشاورزی در استان در مهلت قانونی به رقم 800هزار هکتار برسد.
وی با بیان اینکه امنیت بخش کشاورزی استان با بیمه گره خورده است افزود: چنانچه کل 1.2میلیون هکتار زمین های دیم و آبی استان زیرپوشش قرار گیرد بخش کشاورزی استان پویا و کاملا' اقتصادی و سودآور خواهد شد.
تاخیر در پرداخت خسارت از سوی صندوق بیمه محصولات کشاورزی ، بارش های پربار پاییزی و امید به زمستان و بهار پربارش از عوامل دلسردی و کم رغبتی کشاورزان خوزستانی به بیمه محصولات کشاورزی است.
**بیمه بیش از 10میلیون قطعه طیور
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان در ادامه گفت: امسال 10میلیون و 700هزار قطعه طیور صنعتی خوزستان را در برابر حوادث و بیماری ها بیمه شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس الزام قانونی و به منظور حفظ سلامت مردم ، همه مراحل تولید جوجه یک روزه تا مرحله عرضه به بازار در مسیر بیمه قرار دارد افزود: تلاش می شود پرداختی حق بیمه با اعمال ضرایب کاهش یابد تا رغبت کشاورزان ، مرغداران و دامداران به بیمه محصولات و فراورده های تولیدی افزایش یابد.

** بیمه 163هزار راس دام و زنبور عسل
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی خوزستان از بیمه 163هزار راس دام سبک و سنگین و کلنی زنبور عسل در استان خبر داد و افزود: استقبال دامداران و پرورش دهندگان زنبور عسل در سال های اخیر روندی افزایشی داشته است ولی تا رسیدن به حد مطلوب که متضمن حفظ منافع تولیدکنندگان از طریق بیمه باشد فاصله زیادی داریم.
آلاله با بیان اینکه بیمه کردن همه تولیدات کشاورزی ، دامی و شیلاتی استان باید به یک فرهنگ تبدیل شود افزود: استان خوزستان از نظر بیمه محصولات کشاورزی در رتبه های بالای کشوری قرار دارد ولی با این حال باید گام های بلندتری برای همگانی کردن بیمه برداشته شود.

** بیمه آبزیان پرورشی اول اسفندماه شروع می شود
مدیرگروه خدمات بیمه ای بانک کشاورزی گفت: بیمه بخش آبزیان پرورشی (ماهی و میگو) از اول اسفند ماه 1397 در استان خوزستان شروع می شود.
آلاله با اشاره به اینکه پرورش آبزیان(سردابی و گرمابی) به خصوص میگوی پرورشی همواره در معرض خطرات ناشی شیوع بیماری و تلفات بوده است از پرورش دهندگان آبزیان استان خواست فراورده های خود را بیمه کنند.
استان خوزستان با تولید سالانه 15.8 میلیون تن محصولات زراعی و باغی به ارزش بیش از 80هزار میلیارد ریال از سطح 1.2 میلیون هکتار، مقام نخست کشوری را به لحاظ کمیت و تنوع محصولات دارد.
تنوع اقلیمی خوزستان سبب شده بیش از 124 نوع محصول باغی و زراعی در استان تولید شود.
طبق برنامه قرار است با اجرای کامل طرح 550 هزار هکتاری رهبر معظم انقلاب تا سال 1400، مجموع تولیدات کشاورزی و باغی خوزستان به رقم 25 میلیون تن در سال برسد.
6065/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.