به گزارش ایرنا، محسن بیرانوند دوشنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان اظهار داشت: کمیته های بزرگداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در بندر ماهشهر و بندر امام خمینی تشکیل شده و در این راستا برنامه ریزی لازم صورت گرفته است.
وی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن در آستانه چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری ویژه برنامه های ایام الله دهه فجر از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که ضرورت دارد با حساسیت ویژه ای پیگیری شوند.
فرماندار ماهشهر در ادامه با تاکید بر ارائه برنامه های امیدبخش در ایام دهه فجر خاطر نشان کرد: مردم ایران امسال با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه شده اند لذا نیاز هست برنامه های امیدبخش در جامعه گسترش یابد. دستگاه های متولی تلاش کنند در این ایام شور و نشاط ویژه ای را با لحاظ کردن ایام فاطمیه در بین مردم ایجاد کنند.
بیرانوند در ادامه با تاکید بر بسیج تمام امکانات برای آماده سازی این شهرستان به منظور استقبال از مسافران نوروزی گفت: خدمات نوروزی و آماده سازی شهرستان یکی دیگر از اولویت فعلی شهرستان است و ضرورت دارد تمامی دستگاه های اجرایی در این راستا با تمام ظرفیت وارد عمل شوند.
فرماندار بندرماهشهر ادامه داد: این شهرستان از ظرفیت های بسیار ویژه گردشگری به خصوص در زمینه دریایی برخوردار است که لازم است از همین امروز نسبت به سامان دهی و سازمان دهی این مراکز اقدام شود.
وی از شهرداری ماهشهر خواست با تلاش مضاعف نسبت به ساماندهی و زیباسازی منظر شهری همچنین آماده سازی پارک ها و بوستان های شهری و امکانات اقامتی اقدام کند.
بیرانوند به دستگاه های اجرایی و خدماتی این شهرستان نسبت به هرگونه سهل انگاری در این رابطه هشدار داد.
رئیس اداره میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری ماهشهر نیز گفت: این شهرستان در نوروز 97 به خاطر خدمات گردشگری ارائه شده به عنوان چهارمین شهرستان شاخص استان خوزستان برگزیده شد.
سارا عبادی ادامه داد: طبق فرم های نظرسنجی 87 درصد مسافران نوروزی که به این شهرستان سفر کردند از خدمات ارائه شده رضایت داشتند و شب اقامت از میانگین 2 شب در نوروز 96 به سه شب در نوروز 97 رسید.

**امام جمعه شهرک طالقانی :فاصله طبقاتی در بندرماهشهر نگران کننده است
امام جمعه شهرک طالقانی بندرماهشهر نیز گفت: امکانات از سوی صنایع پتروشیمی به صورت متوازن در نقاط مختلف شهرستان ماهشهر توزیع نشده است و فاصله طبقاتی زیادی بین مناطق محروم و برخوردار شهرستان احساس می شود که همین مسئله ناامیدی را در دل مردم رواج داده است.
حجت الاسلام سیدسلمان هاشمی با تاکید بر مسئولیت پذیری مسئولان در رده های مختلف اظهار داشت: ملاک دین داری و تشخیص افراد از یکدیگر تنها انجام فریضه های دینی نیست بلکه ملاک فصداقت در گفتار و عمل به وعده هاست.
وی افزود: با توجه قرار گرفتن در آستانه 40 سالگی پیروزی انقلاب اسلامی همه باید تلاش کنیم با ارائه خدمات خوب امید را در دل مردم زنده کنیم و تحقق این مسئله مستلزم عمل کردن مسئولان به وعده هاست.
امام جمعه شهرک طالقانی خاطر نشان کرد: شهرستان ماهشهر قطب اقتصادی کشور تلقی می شود اما متاسفانه تبعیض ها در نقاط مختلف آن به وضوح دیده می شود، اقدامات خوبی انجام شده است و قابل تحسین است اما کافی نیست و برون رفت از وضعیت فعلی اهتمام بیشتری از سوی مسئولان شهری و صنعتی را می طلبد.
حجت الاسلام هاشمی ادامه داد: فاصله طبقاتی در شهرستان بندرماهشهر به قدری است که ضرورت یک مطالعه و چاره اندیشی اساسی احساس می شود، به عنوان مثال در منطقه برخورداری همچون شهرک بعثت که توسط صنایع پتروشیمی اداره می شود تمامی مصارف آب، برق و گاز رایگان است حال آنکه در مناطق محروم و فقیر نشین شهرستان اینچنین نیست.
وی اضافه کرد: ما معترض به بهره مندی کارکنان نفت از ظرفیت های موجود نیستیم اما اگر به راستی ظرفیت هایی وجود دارد بهتر است شرایط را به گونه ای فراهم کرد که همه به یک اندازه بهره مند شوند و نباید اجازه داد فاصله طبقاتی موجب ترویج ناامیدی بین مردم شود.
9858/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.