محمد مهرافشار روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در بخش بانوان استان اقدامات بسیار خوبی انجام شده اما برای افزایش سطح ارتقای دانش بانوان ورزشکار و مربی، نیاز به تلاش بیشتری است. با برگزاری مسابقات مختلف در بین بانوان، می توان شاهد حضور دختران استان در تیم های ملی باشیم.
وی در خصوص مشکلات رشته جودو خوزستان گفت: از مهمترین مشکلات این رشته نبود تجهیزات به میزان مناسب است؛ با توجه به بالا بودن قیمت تاتامی بسیاری از سالن های استان همچنان با کمبود تاتامی روبه رو هستند و این موضوع کار ما را سخت تر می کند.
دبیر هیات جودو خوزستان با بیان اینکه سعی کردیم به بحث آموزش توجه جدی داشته باشیم افزود:امسال با برگزاری کلاس های آموزش داوری، مربیگری و استفاده از اساتید برجسته، ورزشکاران خوزستان را با علوم روز جودو آشنا کردیم.
مهرافشار در پاسخ به این پرسش که چرا مسابقات کشوری و بین المللی کمتری در استان برگزار می شود گفت: برگزاری مسابقات کشوری و مهمتر از آن بین المللی در استان باعث تحول بیشتر جودو می شود؛ امسال تنها یک مسابقه کشوری باقی مانده که میزبان آن مشخص شده است.
وی در خصوص وضعیت جودوی خوزستان نسبت به سال های گذشته بیان کرد:شاخص ارزیابی هر رشته ورزشی به قهرمانی های تیمی و تعداد ملی پوشان در رده های سنی مختلف ارتباط دارد که از این جهت پیشرفت چشمگیری داشتیم.
دبیر هیات جودو خوزستان ادامه داد:با برنامه ریزی انجام شده سال آینده چند دوره میزبان اردوهای تیم ملی هستیم و استعدادهای برتر استان به این اردوها دعوت می شوند همچنین خانه جودو خوزستان پس از سال ها به بهره برداری خواهد رسید.
وی با اشاره به اینکه هم اکنون در رده های سنی مختلف چندین بازیکن ملی پوش پسر داریم افزود: در رده سنی نوجوانان هفت ورزشکار ملی پوش داریم؛ همچنین در رده جوانان سه ورزشکار و در رده بزرگسالان 2 ورزشکار خوزستانی در تیم ملی حضور دارند، تیم ملی جودو جوانان کشورمان نیز از یک مربی خوزستانی بهره می برد.
مهرافشار به فعالیت ١٧ شهرستان استان در این رشته اشاره کرد و گفت: هم اکنون هفت هزار ورزشکار سازمان یافته در رشته های جودو، کوراش و دفاع شخصی در خوزستان فعالیت می کنند که از این بین نفراتی درتیم های ملی مشغول به فعالیت هستند.
9879/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.