به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز شنبه در نشستی در اداره کل بازرسی استان خوزستان، افزود: حرکت در مسیر قوانین و مقررات می تواند از به وجود آمدن فساد در دستگاه های دولتی جلوگیری کند و به همین منظور پیشگیری و مقابله با فساد راهبرد اصلی سازمان بازرسی است.
وی گفت:جوامع توسعه یافته با پیشگیری از فساد از طریق بهره گیری از قوانین مدون، شفاف و کارآمد توانستند به رشد اقتصادی قابل ملاحظه ای دست یابند.
وی برخورد با افراد متخلف به دور از مسایل جناحی از سوی سازمان بازرسی را نوعی ارزش و در چارچوب قانون دانست و ادامه داد: سالم سازی، کاهش فساد و افزایش بهره وری از جمله رسالت سازمان بازرسی است.
شریعتی گفت: عمده تمرکز ما باید پیشگیرانه باشد و به همین دلیل شاهد اصلاح برخی مسایل و مشکلات در سطح خوزستان بوده ایم.
استاندار خوزستان افزود:همچنین حفظ سلامت نباید منجر به ایستایی و ممانعت از کار باشد که خوشبختانه اینگونه نبوده است و مسئولان نهادهای نظارتی در زمینه توسعه شاخص های مختلف خوزستان همراه و همکار هستند و مشورت های ارایه شده نقش گره گشایی را دارد.
گفتنی است، سازمان بازرسی کل کشور به منظور نظارت بر حسن جریان امور و اجرای صحیح قوانین در دستگاه ‌های اداری و در اجرای اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران زیر نظر رییس قوه قضاییه تشکیل شده است.
9931/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.