به گزارش ایرنا غلامرضا غفاری شامگاه جمعه در نخستین نشست شورای هماهنگی معاونان فرهنگی و اجتماعی منطقه 10 کشور در دانشگاه شهید چمران اهواز اظهار داشت: تمام برنامه های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها پس از برگزاری مورد ارزیابی قرار می گیرند، زیرا هدف از برگزای برنامه های مختلف و متنوع حضور دانشجویان در این فعالیت ها و مشارکت بیشتر دانشجویان است.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم توضیح داد: جشنواره سراسری قران و جشنواره بین المللی 'حرکت' ، 2 رخداد بسیار مهم این معاونت در سال جاری بودند که در آنها شاهد دستاوردهایی بودیم.
وی با اشاره به بخش بین المللی جشنواره حرکت توضیح داد: مهمترین بخش جشنواره حرکت وجهه بین المللی آن بود که با اقبال بسیار خوبی از سوی دانشجویان خارجی مواجه شد.
غفاری با اشاره به شرکت 22هزار دانشجوی خارجی در این رویداد فرهنگی اظهار داشت: بخش بین المللی این جشنواره نیز می تواند بر دیپلماسی کشور تاثیرگذار باشد و برای دانشجویان دراین عرصه فضای خوبی را فراهم آورده است.
وی یکی دیگر از مهم ترین رخدادهای فرهنگی دانشجویان را سوگواره ملی اربعین دانست و گفت: براساس گزارش معاون اجتماعی و فرهنگی دانشگاه شهید چمران اهواز ، بیش از 500 اثر به این جشنواره ارسال شده است که این رقم نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

***آگاهی بخشی ،رسالت معاونت فرهنگی دانشگاه
مدیر کل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این برنامه گفت: رسالت معاونت فرهنگی دانشگاه ها آگاهی بخشی است ،ما برای فعالیت فرهنگی در دانشگاه نیاز به خلاقیت داریم.
محمد عسکری اظهار داشت: حضور دانشجویان در فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها شادابی به همراه می آورد و موجب می شود دانشجو وارد زندگی سیاسی و فرهنگی شود و برای جامعه خود بهره ای داشته باشد.
مدیرکل پشتیبانی امور فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: دانشگاه باید با توجه به اقتضائات جامعه راهکار ارایه کند لذا باید کمک کننده جامعه باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان این که در دانشگاه مشکلات فرهنگی متعددی وجود دارد گفت: از جمله این مشکلات می توان به کمبود بودجه و عدم همکاری لازم و مانع تراشی در اجرای برنامه های پر مخاطب فرهنگی اشاره کرد.
عبدالرحیم هوشمند گفت: این رویکرد مانع حرکت دانشجویان و فعالیت آن ها می شود برای همین مدیران و تصمیم گیران فرهنگی باید بپذیرند دانشگاه دربرگیرنده همه سلایق است و باید همه امکان فعالیت داشته باشند.
وی با بیان این که ۱۰۰ نشریه در دانشگاه وجود دارد که از این تعداد ۶۰ نشریه فعال هستند بیان کرد: به دلیل گرانی کاغذ و چاپ فعالیت نشریات نیز با مشکل رو به رو شده است .
هوشمند گفت: در دانشگاه شهید چمران اهواز چهار تشکل، انجمن اسلامی پیرو خط امام، انجمن اسلامی دانشجویی، انجمن اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی فعال هستند همچنین جشنواره رویش برای اولین بار در اردیبهشت امسال برگزار شد.
وی ادامه داد: در نیمسال اول سال جاری ۵۷۱ فعالیت در بخش های مختلف معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه و 99برنامه در کانون های فرهنگی هنری دانشگاه انجام شد.

7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.