به گزارش ایرنا سیدضیاء هاشمی پنجشنبه در نشست هم اندیشی با مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در اهواز، اظهارداشت: استان خوزستان به لحاظ استعدادها و ظرفیت هایی که دارد در مناسبات اقتصادی کشور جایگاه ویژه ای دارد.
وی فعالیت های شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی خوزستان را از جمله این ظرفیت ها خواند و بر انجام مسئولیت های اجتماعی واحدهای اجرایی و تولیدی تاکید کرد.
مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی همچنین پیوند دانشگاه با صنعت را موجب رشد و شکوفایی هرچه بیشتر صنایع دانست و گفت: این موضوع به ارتقا شاخص های همه جانبه در جامعه کمک زیادی خواهد کرد.
هاشمی ادامه داد: شرایط اقتصادی کشور نشان دهنده این است که دانشگاه باید حضور ویژه تری در حوزه های مختلف از جمله واحدهای تولیدی داشته باشد و در حال حاضر با کمک اساتید برجسته در زمینه های آب، خاک، کشاورزی توسعه نیشکر دستاوردهای موفقی داشته است.

*برداشت 65 تن نیشکر در هکتار
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی نیز در این نشست عنوان کرد: رویکرد و برنامه ریزی های این شرکت از سال 1397 تغییرات کاربردی پیدا کرده بطوری که همکاری با جوامع علمی و دانشگاهی به عنوان یک اولویت محسوب می شود.
محمود شمیلی افزود: با توجه به این رویکرد، عملکرد توسعه نیشکر به برداشت 65 تن در هر هکتار افزایش پیدا کرده است اما با این وجود همچنان با مشکلات متعددی رو به رو هستیم.
وی انجام مسئولیت های اجتماعی را به عنوان یک ضرورت دانست و یادآور شد: خدمات رسانی گروه های پزشکی شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی به اهالی روستاهای مجاور کشت و صنعت ها نسبت به گذشته افزایش چشم گیری پیدا کرده است.
مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر یادآور شد: بعد از اخذ مجوزهای زیست محیطی هم اکنون در حال تولید محصولات شیلاتی مانند ماهی و میگو هستیم.
شمیلی یادآور شد: همچنین با فعالیت های پژوهشی که صورت گرفته، پساب ناشی از آبیاری زمین های نیشکر به سمت کشت گندم، جو و پنبه هدایت شده و در نهایت بهره وری در واحدهای رو به افزایش است.
وی به وجود یکی از کانون های گرد و غبار استان در مجاورت زمین های توسعه نیشکر اشاره کرد و گفت: این شرکت در آینده ای نزدیک جنگل کاری این محدوده از زمین ها را از نوع جنگل حرا آغاز می کند تا علاوه بر اینکه ریزگردها در این منطقه تثبیت شوند بتوان از چوب درخت های این جنگل که جنبه صادراتی دارد به درآمدزایی شرکت کمک بیشتری کرد.
مدیر عامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی که چهارشنبه وارد خوزستان شده با استاندار، آیت الله شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری خوزستان دیدار کرده است.
9931/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.