به گزارش ایرنا سرلشکر محمدحسین باقری روز چهارشنبه در آیین سومین سالگرد شهید محمد رضا علیخانی از سرداران مدافع حرم در سرسرای ملی حفاری اهواز افزود: این شهید والا مقام در دوران دفاع مقدس، بارها و بارها تا آستانه شهادت پیش رفت اما این سعادت نصیبش نشد تا در نهایت با حضور در سوریه به آروزی دیرینه خود رسید.
وی با بیان اینکه شهید علیخانی و سایر همرزمان شهیدش بر گردن ما حق بزرگی دارند گفت: این شهدا از همه داشته های خود گذشتند و اگر رشادت های این شهدای مدافع حرم نبودند امروز حرم های اهل بیت(ع) شرایط خوبی نداشت و منطقه در دست تکفیری‌ها بود.
رییس ستاد کل نیروهای مسلح خوزستان ادامه داد: شهید علیخانی 90 ماه از عمر شریف خود را در جبهه ها سپری کرده و مجروح عملیات کربلای پنج بود و سال های خود را به سختی و با مشکلات زیاد جسمانی سپری کرد.
شهید محمد رضا علیخانی در سال 1324 در روستای در باغملک متولد شد. سردار علیخانی در سال 61 به عضویت سپاه پاسداران درآمد. وی در سال 1365 در عملیات کربلای پنج شیمیایی شد و به درجه جانبازی نایل آمد.
این شهید والا مقام در سال 1394 عازم سوریه شد و پس از 40 روز مبارزه با تکفیری ها، خودروی وی در خانتومان سوریه مورد اصابت موشک تروریست ها قرار گرفت و پس از 2 روز کما، دوم دی سال 1394 آسمانی شد.
در آیین سومین سالگرد شهادت شهید محمدرضا علیخانی از سرداران مدافع حرم، سرلشکر باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح ، استاندار خوزستان ، جمعی از مسئولان و فرماندهان سپاه خوزستان و خانواده شهدا حضور داشتند.
7152/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.