صبح امروز 12 دی ماه، در جلسه شورای عشایر استان با حضور استاندار خوزستان و رئیس سازمان عشایر کشور مصوباتی به منظور تسهیل و ارتقاع سطح کیفی زندگی عشایر در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در این جلسه با اذعان به دسترسی کمتر عشایر به رسانه ها و ارتباطات آنها با مسئولین، نسبت دیگر اقشار جامعه، اظهار کرد: دولت در چند سال گذشته با تلاش بسیار و مورد توجه قرار دادن توضیع عدالت محور منابع در استان و تأکید بر آن به عنوان هدفی بزرگ قصد دارد تا بتواند به مسائل مرتبط با امور عشایر از جمله راه های عشایر و آبرسانی به روستا ها رسیدگی شده و مقوله های اشتغال و تولید آنها را بیش از پیش پررنگ تر کند تا عدم دسترسی آسان آنها به دستگاه ها باعث تضییع حق و رنگ باختن نیاز های این قشر سخت کوش نشود.

وی یادآور شد: امکانات تسهیل معیشت عشایر نیز باید با توجه در حرکت بودن و نوع خاص زندگی آنها، سیار و قابل حمل بوده و فراهم شود.

شریعتی افزود: در حال حاضر طبق وعده ای که به ساکنان روستای احمدفداله و شمال استان داده ایم بودجه ای بالغ بر 20 میلیارد تومان به منظور بهسازی جاده های شمال استان اختصاص یافت. علاوه بر این اعتباراتی به منظور رفع مشکل ایاب و ذهاب دانش آموزان، تعمیرات مدارس عشایر منظور و تصمیماتی نیز در رابطه با مسائل بهداشتی و بخش سلامت، تغذیه دانش آموزان اتخاذ شد.

این مقام عالی دولت در استان با موظف دانستن دستگاه ها نسبت به انجام مسئولیت های محوله در کوتاه ترین زمان ممکن، گفت: با پیگیری های لازم مشکلات آبرسانی به زمین های کشاورزی و کشت محصول مرتفع شده. تعداد 50 کانکس در کنار 20 تخته چادر به منظور برپایی کلاس های درس در حوزه عشایر در دستور کار قرار گرفت که به امید خدا امروز تحویل داده می شود.

استاندار خوزستان با تأکید بر اینکه استفاده از ارزش افزوده در زمینه مسائل معیشتی عشایر در اولویت قرار دارد، ادامه داد: علاوه بر موارد ذکر شده، بعلت عدم دسترسی برخی منازل عشایر به سیستم برق رسانی شهری، برق آنها با استفاده از سیستم برق خورشیدی تأمین خواهد شد که فرمانداران وظیفه پیگیری و به سرانجام رساندن آن را دارند.

شریعتی با اشاره به امضاء تفاهم نامه بین استانداری خوزستان و رئیس سازمان عشایر کشور، اظهار کرد: امیدواریم با عملی شدن این مصوبات گامی بلند در جهت توسعه، آبادانی و بهبود شرایط عشایر استان برداشته شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.