دراین یادداشت می خوانیم:
وجود نفت در مسجدسلیمان خوزستان شاید در تصور خیلی ها یک زندگی مناسب برای مردم این استان رقم زده ولی بسیاری از مردم آرزو داشتند کاش نفت جایی غیر از خوزستان بود.
شهری که از منابع تولید انرژی در کشور است، در آن نمی‌توان تکاپو و سرزندگی یک شهر را دید. مسجدسلیمان نیازمند آن است تا حرکت را در رگ‌های خود احساس کند. آنچه می‌تواند این حرکت را ایجاد کند، تغییر رویه در مدیریت و نگاه جدی‌تر به مشکلات این شهر است.
بسیاری از اولین های خاورمیانه در این شهرستان وجود دارد و امیدواریم بتوانیم شهر مسجدسلیمان را به عنوان تنها موزه شهر کشور مصوب کنیم و با امتیازاتی که در حوزه گردشگری برای این شهر قائل می شویم، زمینه را برای توسعه شهرستان فراهم کنیم.
طبق آخرین سرشماری نفوس و مسکن در سال 1395 نرخ بیکاری در خوزستان 14٫3 درصد بوده است، همچنین بر اساس سرشماری سال 95 بالاترین نرخ بیکاری خوزستان متعلق به شهرستان مسجد سلیمان با 22٫7 درصدبوده است.
مساله بیکاری در خوزستان و این شهرستان موجب افزایش فقر و طلاق و هزاران معضل دیگر شده است تا شاهد آن باشیم که آمار افرادی که تحت پوشش بهزیستی هستند بالا باشد.
مسجدسلیمان شهری است که بیش از صد سال نفت و گاز آن و شیره جانش مکیده می شود. آیا سهم مردم مسجدسلیمان از نفت فقط الودگی هوا و بیماری های تنفسی است.

/6002/7158
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.