امید بن عباس روز پنج شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در حال حاضر توزیع گوشت منجمد گوساله و گوسفند به ترتیب با قیمت کیلویی 300 هزار ریال و 350 هزار ریال برای مصرف شهروندان در مراکز تعیین شده عرضه می شود.
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هفته ای 10 تن گوشت گرم استرالیایی به استان وارد می شود، گفت: دولت این نوع گوشت را با قیمت 400 هزار ریال در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد و با توجه به اینکه حجم واردات آن به استان محدود است گوشت گرم خارجی در مناطق کم برخوردار و بعضا شهرستان های استان توزیع می شود.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد: افزایش قیمت گوشت تحت تاثیر نوسانات اخیری است که تمام کشور تحت تاثیر آن قرار گرفته و محدود به استان نیست.
بن عباس همچنین به موضوع قاچاق دام زنده از مرزهای استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر کشفیات صورت گرفته ناچیز است اما باید توجه داشت که این پدیده وجود دارد و از آنجایی که ممنوعیت صادرات دام به منظور تنظیم بازار داخل صورت گرفته لازم است نهادهای انتظامی و اقتصادی مانند گمرک و بنادر ، موضوع را با جدیت پیگیری کنند.
وی یادآور شد: پیش از این طی مکاتبات مختلف از این نهادها خواسته شده که تمهیدات لازم را اعمال کنند و اجازه ندهند دام زنده از مرزهای خوزستان خارج شود.
این مقام مسئول در استانداری خوزستان از بررسی صادرات قانونی دام زنده از مرزهای کشور توسط وزارت جهادکشاورزی اشاره کرد و گفت: در این صورت دام در قبال پرداخت عوارض به خارج از کشور صادر می شود.
بن عباس در پاسخ به سوال خبرنگار ایرنا که آیا پیشنهاد تجار برای صادرات هر دام در مقابل واردات پنج لاشه گوشت مورد بررسی قرار گرفته، گفت: در گذشته چنین روندی رخ می داد اما این امر زمینه ایجاد برخی سوء استفاده ها را به وجود می آورد ولی در هر صورت احتمال آزاد شدن صادرات زیاد است.
وی یادآور شد: در حال حاضر هر کدام از تجار در این زمینه می توانند اقدام به واردات کنند و دولت ارز در اختیار آنها قرار می دهد.
مدیر کل هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان همچنین به اخذ مجوز واردات دام زنده ویژه منطقه آزاد اروند خبر داد و گفت: به این منظور کشتارگاه صنعتی خرمشهر که بعد از 15 سال رها شده بود در بهمن ماه توسط بخش خصوصی به بهره برداری می رسد که با فعالیت آن قیمت گوشت در سطح استان کاهش پیدا می کند.
بن عباس یادآور شد: راه اندازی این کشتارگاه می تواند در کنترل قیمت گوشت در ایام عید بسیار موثر باشد.
بر اساس این گزارش نایب رییس مجمع ملی صادرات دام زنده و گوشت ایران در گفت وگو با ایرنا نسبت به قاچاق هفته ای هفت هزار راس دام زنده از جمله دام ماده مولد هشدار داد و خواستار آزاد شدن صادرات دام شد.

9931/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.