رئیس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند گفت: کلیه ادارات، باشگاه‌ها و ورزشکاران بدمینتون شهرهای آبادان و خرمشهر برای پیگیری امورات خود فقط باید از طریق هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمود نواصر صبح پنجشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در مرکز همایش‌های هتل بین‌المللی پارسیان آبادان برگزار شد، اظهار کرد: پس از تشکیل اداره کل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند که با پیگیری‌های سازمان منطقه آزاد اروند به ویژه پیمان ادیبی، مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند صورت گرفت، براساس قانون مقرر شد هیأت‌های ورزشی این منطقه از هیأت‌های استان خوزستان جدا شوند و زیر نظر هیأت‌های منطقه آزاد فعالیت خود را دنبال کنند.

وی ادامه داد: هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند از تاریخ سیزدهم شهریورماه سال جاری تشکیل شد که این اتفاق خوشحالی جامعه بدمینتون شهرهای منطقه آزاد اروند را در پی داشت؛ زیرا بسیاری از سهمیه‌ها همچون استعدادیابی، شرکت در کارگاه‌های آموزشی فدراسیون، مسابقات کشوری و ... که پیش تر از طریق هیأت بدمینتون استان خوزستان در اختیار شهرهای این منطقه قرار می‌گرفت، هم‌اکنون مستقیا از طریق فدراسیون سهمیه‌ای جدا به این شهرها اعطا می‌شود.

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند با تاکید بر اینکه کلیه ادارات، باشگاه‌ها و ورزشکاران بدمینتون شهرهای آبادان و خرمشهر برای پیگیری امورات خود فقط باید از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اقدام کنند، افزود: براساس قوانین منطقه آزاد اروند این شهرها طبق ساختار جدید از هیأت بدمینتون استان خوزستان مستقل شده‌اند و هم اکنون زیر نظر هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند هستند.

ادارت برای میزبانی کشوری در آبادان و خرمشهر فقط باید با هیات بدمینتون اروند هماهنگ کنند

نواصر در خصوص میزبانی‌های کشوری در شهرهای آبادان و خرمشهر، توضیح داد: ادارات، سازمان‌ها و بخش خصوصی که قصد میزبانی مسابقات کشوری، حضور در رویدادهای ورزشی و همچنین اخذ کلیه مجوزها در این خصوص را دارند باید از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند اقدام کنند.

وی تصریح کرد: نظارت بر باشگاه‌های ورزشی، بررسی مشکلات ورزشکاران و سایر موارد از طریق هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند انجام می‌شود.

رئیس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند بیان کرد: از نگاه مثبت ریاست فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران به شهرهای این منطقه سپاسگزارم و امیدوارم با شرایط جدیدی که با حمایت‌های ایشان اتفاق افتاده شاهد شکوفایی استعدادهای بالای بدمینتون‌بازان این منطقه باشیم.

برگزاری کلاس مربیگری

نواصر با بیان اینکه برای اولین بار در تاریخ شهرهای آبادان و خرمشهر کلاس مربیگری درجه 3 برای آقایان برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: طی روزهای آینده شرایط آن اعلام می‌شود که می‌توان این امر را یک رویداد مهم تلقی کرد. مجوز برگزاری این دوره مستقیما از طریق فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران اخذ شده است.

وی اظهار داشت: یکی از مواردی که طی روزهای گذشته صورت گرفت، استعدادیابی بود که از طریق فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران مستقیما به هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند ابلاغ شد و پس از برگزاری این استعدادیابی، نتایج آن را به فدراسیون اعلام کردیم که این اتفاق خوشحال‌ کننده برای اولین بار انجام شد.

برگزاری مسابقات آزاد

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند ابراز امیدواری کرد: تاکنون اقدامات قابل توجهی برای رشد و توسعه این ورزش از طریق هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند انجام شده است؛ برای اولین بار در تاریخ بدمینتون این منطقه، مسابقات آزاد بانوان منطقه آزاد اروند برگزار شد که استقبال بالای بانوان شهرهای آبادان و خرمشهر را در پی داشت.

نواصر افزود: در بخش آقایان، برای اولین بار، یک ماه ثبت‌نام آقایان را رایگان اعلام کردیم و تمام هزینه‌های سالن و مربی توسط هیأت پرداخت شد. این اقدام در راستای تشویق و ترغیب بیشتر بازیکنان انجام شد.

وی عنوان کرد: در راستای ایجاد شور و نشاط  و انگیزه در بین ورزشکاران، یک تمرین مشترک بین تیم منطقه آزاد اروند، پتروشیمی رازی و تیم هیأت بدمینتون ماهشهر برگزار شد.

حضور در کارگاه آموزشی فدراسیون

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند یادآور شد: یک کارگاه آموزشی استعدادیابی برای مربیان در فدراسیون بدمینتون جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد که یکی از مربیان منطقه آزاد اروند را به این کارگاه اعزام کردیم و برای اولین بار بود که یک مربی در این کلاس و سطح بسیار بالا شرکت می کرد.

نواصر توضیح داد: کلاس‌های مربیگری، داوری و سایر دوره‌های آموزشی قبلا در اهواز برگزار می‌شد و بُعد مسافت سبب شده بود تا علاقمندان شهرهای منطقه آزاد اروند نتوانند در این کلاس‌ها شرکت کنند، اما هم‌اکنون با توجه به اینکه برای اخذ مجوز برگزاری دوره‌های آموزشی مستقیما از طریق فدراسیون اقدام می‌کنیم بنا داریم با برگزاری دوره‌های آموزشی در این منطقه، همه علاقمندان بدون طی کردن مسافت بالا، در این دوره‌ها شرکت کنند.

توانمندی مربیان و داوران

وی مربیان، داوران این منطقه را بسیار دلسوز و توانمند عنوان کرد و گفت: این عزیزان به صورت شبانه‌روزی برای رشد و توسعه این ورزش تلاش می‌کنند؛ منابع انسانی بدمینتون در شهرهای آبادان و خرمشهر که تحت سمت‌های مختلف در حال فعالیت هستند بزرگترین سرمایه رشته بدمینتون در این منطقه محسوب می‌شوند.

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند در ادامه با اشاره به موضوع گردشگری ورزشی، افزود: گردشگری ورزشی یکی از موضوعات مورد تاکید ماست و برای اولین بار در  بین هیأت‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، کمیته گردشگری را تشکیل دادیم تا در حوزه گردشگری ورزشی اقدامات قابل توجهی داشته باشیم.

راه‌اندازی رادیو اینترنتی

نواصر در پاسخ به این سئوال که در حوزه اطلاع رسانی چه اقداماتی انجام داده‌اید، گفت: در حوزه اطلاع‌رسانی تاکنون پیشتاز بوده‌ایم و اخبار را از طریق رسانه‌های رسمی اعلام کردیم تا شهروندان شریف سریعا به اخبار فعالیت‌ها همچون مسابقات و برنامه‌های آموزشی دسترسی یابند. برای اولین بار نیز بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، رادیو اینترنتی راه‌اندازی کردیم.

وی در پاسخ به سئوال یکی دیگر از خبرنگاران مبنی بر اینکه هدف از تشکیل کمیته بین‌الملل با توجه به اینکه این اقدام بی سابقه بوده است، چیست؟ توضیح داد: معتقدیم باید تفکر بین‌المللی در هیأت حاکم باشد و با بهره‌گیری از الگوهای جهانی کشورهای موفق، طرح‌های ایده‌آل را متناسب با شرایطی که داریم بومی سازی کنیم و بر همین پایه و اساس برای اولین بار بین هیات‌های ورزشی منطقه آزاد اروند، واحد بین‌الملل تشکیل دادیم.

دیدار با سفیر اندونزی

رئیس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند ادامه داد: در حوزه دیپلماسی ورزشی ماه گذشته دیدار دوجانبه و بسیار خوبی با «اوکتاوینو علیمودین»، سفیر کشور اندونزی در ایران داشتم که استقبال بالای وی را به همراه داشت. مباحث مهمی در این دیدار مطرح و مقرر شد همکاری‌های ورزشی در حوزه بدمینتون بین این کشور و هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند صورت بگیرد. اندونزی یکی از قطب‌های بدمینتون در جهان است.

برنامه‌ریزی راهبردی برای خرمشهر

نواصر با اشاره به خرمشهر، افزود: برای شهر خرمشهر چند برنامه راهبردی و مهم را در نظر گرفتیم که امیدواریم با اجرای آنها، بدمینتون در این شهر جهشی فراگیر داشته باشد.

تشکیل هیأت مینوشهر

وی در خصوص مینوشهر گفت: مینوشهر یکی از شهرهایی است که علاقمندان ورزشی بسیاری دارد و به طور حتم طی روزهای آینده هیأت بدمینتون این شهر را تشکیل خواهیم داد و از مسئولان این شهر انتظار می‌رود تا در این امر مهم و ویژه با ما همکاری کنند، چرا که نتایج مثبتی را برای مردم شریف این شهر در پی خواهد داشت.

رئیس هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند بیان کرد: با پیگیری‌های پیمان ادیبی«مدیرکل ورزش و جوانان منطقه آزاد اروند»، یک سالن چندمنظوره برای بانوان مینوشهری احداث شد که می‌توان از ظرفیت‌های این سالن برای آغاز فعالیت رشته بدمینتون در این شهر استفاده کرد.

نواصر خطاب به ادارات دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد: ترویج ورزش میان کارکنان موجب ایجاد صمیمیت و انس و محبت بیشتر میان کارمندان و بالا رفتن راندمان کاری می‌شود پس حتما به ورزش پرسنل اهمیت بدهند.

ادارات برای جذب مربی با هیات بدمینتون منطقه آزاد اروند هماهنگ باشند

وی خطاب به ادارات، گفت: شدیدا تاکید می‌کنم ادارات آبادان و خرمشهر برای جذب مربی و یا راه‌اندازی رشته بدمینتون حتما با هیأت هماهنگ باشند تا چنانچه فردی به دروغ خود را مربی معرفی کرد با وی برخورد قانونی صورت گیرد. ادارات آبادان برای راه‌اندازی تیم نیز می‌توانند با شماره 09163319073 تماس بگیرند.

رئیس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند در خصوص توانمندی‌های مربیان بدمینتون در منطقه آزاد اروند توضیح داد: مربیانی که در تیم‌های هیات فعالیت می‌کنند مورد تایید ما هستند؛ آن دسته از بخش‌های خصوصی که از طریق مکاتبه با ما درخواست مربی کرده‌اند نیز اکنون مربیان توانمند در سطح بالا در اختیار دارند.

تشکیل تیم برای ادارات

نواصر اظهار کرد: به کلیه ادارات، سازمان ها، مراکز آموزشی و علمی، بخش خصوصی و ... اعلام می‌کنم بدمینتون ارزان‌ترین رشته است که با کمترین هزینه می‌توان یک تیم در این خصوص تشکیل داد. این رشته المپیکی است و باتوجه به جذاب بودن آن، طرفداران بسیاری در منطقه آزاد اروند دارد.

رشد 30 درصدی بدمینتون‌بازان در منطقه آزاد اروند

وی با اشاره به آمار ورزشکاران رشته بدمینتون بیان کرد: آمار علاقمندان به رشته بدمینتون تا پیش از تشکیل هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند، در شهر آبادان به صورت گردشی 400 نفر بود؛ پس از تشکیل هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند تعداد ورزشکاران این رشته در شهرهای آبادان و خرمشهر 30 درصد افزایش داشته است که این میزان رشد نشان می‌دهد برنامه‌های این هیأت اصولی و کاربردی است.

رئیس هیأت بدمینتون منطقه آزاد اروند عنوان کرد: به همه افرادی که تاکنون رشته ورزشی خود را انتخاب نکرده‌اند، اعلام می‌کنم به سوی بدمینتون بیایند، زیرا دروازه‌های پیشرفت بدمینتون باز است و بدون شک با برنامه‌ریزی‌های کلان و همچنین مربیان بسیار خوبی که حضور دارند، عزیزان می‌توانند در این زمینه موفق باشند.

نواصر در پاسخ به این سؤال مبنی بر اینکه آیا در زمانی که شهرهای آبادان و خرمشهر زیر نظر هیأت بدمینتون استان خوزستان بودند بودجه یا تجهیزات به این هیأت‌ها تعلق گرفت، توضیح داد: بیش از 10 ماه که عهده‌دار ریاست هیأت بدمینتون شهرستان آبادان بودم، هیچگونه بودجه و یا تجهیزاتی از سوی هیأت استان داده نشد.

رؤسای ادارات آبادان و خرمشهر سانس‌ها را افزایش دهند

وی در پاسخ به سؤال دیگر مبنی بر اینکه چه انتظاراتی از رؤسای ادارات ورزشی آبادان و خرمشهر دارید، تصریح کرد: بزرگترین انتظارمان رفع مشکل کمبود سالن است؛ البته ما تاکید داریم که باید خانه بدمینتون منطقه آزاد اروند احداث شود، زیرا با بررسی‌ای که کردیم چنانچه با همین برنامه‌ریزی حرکت کنیم تا سال آینده رشد ۵۰ درصدی در تعداد ورزشکار خواهیم داشت. از رؤسای اداره‌های ورزش و جوانان این دو شهر خواهش می‌کنم سانس‌های بیشتری به ما ارائه دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.