استاندار خوزستان گفت: بسط آموزش و دانایی محوری کار عظیم و ارزشمندی است و اهتمام به آن امر در ابتدای انقلاب اسلامی منجر به تاسیس نهضت سواد آموزی شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی چهارشنبه 5 دی ماه در آئین گرامیداشت سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی، اظهار داشت: انقلاب و نظامی که بر پایه دین مبین اسلام شکل گرفته و اولین آیاتی که نازل شده امر به خواندن بوده و در کلام الهی به قلم سوگند خورده شده جز این انتظاری نمی رود.

وی با اشاره به تأثیر آموزش بر توسعه جوامع، یادآور شد: آگاهی بخشی و تلاش در جهت بسط و گسترش علم آموزی در کشور نقشی بی بدیل در پیشرفت و توسعه کشور دارد و سواد آموزی منجر به توسعه پایدار و در نهات صلح و دوستی می شود.

استاندار خوزستان ضمن بیان اینکه گسترش نهضت سواد آموزی در کاهش خشونت و ارتکاب جرم تاثیر قابل توجهی دارد، خاطرنشان کرد: کار ارزشمندی که نهضت سواد آموزی برای آموزش زندانیان اجرا کرده به این منظور است. هر چه سواد و آگاهی گسترش یابد جرم و خشونت کاهش می یابد.

شریعتی با یادآوری نقش زنان در توسعه جوامع، بیان کرد: زنان نیمی از جامعه هستند و پتانسیلی که در این بخش است اگر به منصه ظهور برسد رشد و شتاب در توسعه کشور افزون خواهد شد و این امر بر کسی پوشیده نیست.

وی با تاکید بر اینکه محدودیت های مبنی بر جغرافیا و جنسیت در دسترسی به امکانات آموزشی باید کمرنگ شده و کاهش یابد، عنوان کرد: در مناطق روستایی، عشایری و صعب العبور میزان بیسوادی بیشتر است و باید تلاش کنیم محدودیت ها کاهش یابد و درصد باسوادی میان بانوان بالا رود و تلاش کنیم هم با ایجاد زیرساخت ها و هم روش های نوین در جهت عدالت آموزشی اقدام نماییم و آموزش مجازی که هم اکنون در دستور کار ماست بدین منظور است.

استاندار خوزستان تصریح کرد: خوشبختانه میانگین رشد سواد آموزی در استان به نسبت کشور بالاتر است، به طوری که رشد سواد آموزی در استان 2.8 درصد است در حالی که این رقم در میانگین کشوری 2.3 درصد است.

شریعتی در پایان خاطرنشان کرد: این مسیر باید با جدیت تداوم داشته باشد تا شاخص های آموزشی در استان به همین شکل رشد داشته باشد.

گفتنی است، در انتهای این مراسم از تعدادی از فعالان نهضت سواد آموزی تقدیر شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.