نشست کارگروه فضای سبز به ریاست شهردار دزفول و با حضور برخی شهرداران استان خوزستان، اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری دزفول با هدف ارائه راهکارهای مناسب در راستای توسعه و بهبود فضای سبز و مبلمان شهری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از دزفول، در این نشست که صبح روز سه شنبه ۴ دی ماه سال جاری، در تفریحگاه ساحلی «علی کله» دزفول برگزار شد، محمد علی دوایی فر با بیان اینکه توسعه فضای سبز و مبلمان شهری نقش به سزایی در ارتقاء سطح کیفی زندگی شهر نشینی دارد، اظهار امیدواری کرد: تشکیل کارگروه هایی از این دست به همراه  ارائه راهکارهای مناسب و کارشناسی بتواند  باعث شناخت ظرفیت ها و شاخصه های  بالقوه  در این حوزه  گردد.

دوایی فر با بیان اینکه ۱۵۲ بوستان  اعم از جنگلی، ساحلی، منطقه ای و محله ای در دزفول طی سال های گذشته تاکنون احداث شده است و احداث بوستان می تواند نقش مهمی در ارتقاء فضای سبز ایفا کند از شهرداران خواست تا بیش از پیش در گسترش و احداث بوستان و فضای سبز شهری اهتمام ورزند.

وی مساحت کلی فضای سبز در اختیار شهرداری دزفول را ۵۵۵ هکتار برشمرد و بیان کرد: حدود ۷۱ درصد آب فضای سبز از طریق رودخانه و چاه تامین می شود و مابقی آن نیز از طریق شبکه آبیاری است.

شهردار دزفول تصریح کرد: باید شهرداران به موضوع انتخاب مدیران مرتبط با فضای سبز دقت نظر بیشتری داشته باشند و افراد مجرب و آشنا با این حوزه را انتخاب نمایند.

دوایی فر عدم پرداخت حقوق کارگران فضای سبز توسط پیمانکار را یکی از مشکلات و چالش های مهم شهرداری دانست و خاطرنشان کرد: کارگران باید ثبات کاری داشته باشند، از این رو تبدیل و ضعیت استخدامی آنان باعث می شود تا  بتوانند در کمال آرامش به وظایف و تعهدات خود عمل کنند.

وی افزود: نشست های متعددی در خصوص تبدیل وضعیت استخدامی کارگران فضای سبز با معاون رئیس جمهور و مسئولین استانداری خوزستان برگزار گردید که متاسفانه علی رغم پیگیری های مستمر، این امر هنوز محقق نشده است.

شهردار دزفول در ادامه  خواستار تبدیل وضعیت کارگران فضای سبز از حجمی به قراردادی محدود زیر نظر شهردای ها  شد و اظهار امیدواری کرد: با مساعدت مسئولین استانداری و محقق شدن این امر بتوان باعث جلوگیری از پایمال شدن حقوق کارگران و ارتقاء وابستگی آنان به سیستم شد.

گفتنی است، در این نشست کلیه شهرداران و اعضای کارگروه فضای سبز به بحث و تبادل نظر در خصوص ارتقای فضای سبز و مبلمان شهری پرداختند و راهکار ها و پیشنهاد های خود  را در این حوزه به رئیس این کارگروه ارائه نمودند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.