مهرداد بلادی سه شنبه در گفت و گو با ایرنا ادامه داد: استان خوزستان در هشت ماهه سپری شده سال جاری 24 هزار و 404 گیگاوات ساعت برق تولید کرده که 80 درصد از کل این انرژی تولیدی سهم نیروگاه های حرارتی و سیکل ترکیبی با تولید نوزده هزار و 517 گیگاوات ساعت برق بوده است.
وی اظهار داشت: از نوزده هزار و 517 گیگاوات ساعت تولید برق نیروگاه های حرارتی و گازی استان 47 درصد توسط بخش دولتی (نیروگاه رامین و ماهشهر) و 53 درصد توسط نیروگاه های بخش خصوصی ( زرگان، آبادان، خرمشهر، بهبهان و فجر) تولید و به شبکه تحویل شده است.
بلادی افزود: نیروگاه های حرارتی و گازی استان در این دوره به طور متوسط در هر روز بیش از 79 گیگاوات ساعت برق تولید و به شبکه تحویل داده اند.
بلادی موسوی اضافه کرد: انرژی مصرفی در هشت ماهه سپری شده برابر 29 و 648 گیگاوات ساعت بوده که حدود 2 درصد کاهش مصرف انرژی نسبت به مدت مشابه در سال قبل نشان می دهد.
وی گفت: شرکت برق منطقه ای خوزستان تمهیدات لازم جهت تامین برق مطمئن و پایدار را برای کلیه مشترکین درتمامی فصول سال فراهم نموده اما به منظور افزایش قابلیت اطمینان شبکه و استفاده بهینه از انرژی الکتریکی که یکی از مهمترین منابع ملی محسوب می شود، ضرورت مدیریت مصرف برق لازم و ضروری می باشد.
شایان ذکر است که ظرفیت منصوبه تولید نیروی برق استان خوزستان برابر 13هزار و 196 مگاوات ساعت می باشد که ظرفیت منصوبه در بخش آبی برابر با هشت هزار و 169 مگاوات و مگاوات و در بخش حرارتی برابر با پنج هزار و 027 مگاوات است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.