به گزارش ایرنا فرزاد پیلتن روز دوشنبه در ششمین آیین تجلیل از صادر کنندگان برتر منطقه آزاد اروند در اتاق بازرگانی،صنایع، معدن و کشاورزی خرمشهر سهم خوزستان از این میزان رشد اقتصادی را ناچیز عنوان کرد و گفت: با توجه به زیرساخت ها و قابلیت های مرزی خوزستان اما سهم این استان از رشد 55 درصد تنها 2درصد بوده است که باید به علت ها و مشکلات موجود برای صادرات در این استان توجه شود.
مدیر کل دفتر عربی - افریقای سازمان توسعه تجارت ایران مشارکت بخش های مختلف دولتی، غیردولتی و مردمی برای توسعه این محور اقتصادی را ضروری دانست و گفت: توسعه زیر ساخت ها از سوی دولت مهمترین شاخص برای توسعه تجارت است.
پیلتن از انجام کارهای مقدماتی برای راه اندازی نمایشگاه دائمی ایران در بغداد خبر داد و گفت: به منظور راه اندازی نمایشگاه سالنی به مساحت هزار متر مربع اجاره شده و قرار است 25 شرکت در این نمایشگاه حضور داشته باشند و تاریخ افتتاح آن نیز اعلام خواهد شد.
وی ایجاد مسیرهای ترانزیتی جدید میان ایران و کشورهای عربی همسایه را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای توسعه تجارت کشور عنوان کرد و گفت: در این راستا اتصال خط ریلی ایران به عراق در دست پیگیری است همچنین در سطح ملی نیز ایجاد مسیر زمینی ترانزیتی بین ایران به عراق و کویت در حال پیگیری است.
مدیر کل دفتر عربی - افریقای سازمان توسعه تجارت ایران همچنین از راه اندازی کنوانسیون و کمیته مشترک میان 2کشور ایران و عراق تا پایان امسال خبر داد و گفت: برگزاری کنوانسیون اقتصادی ایران و عراق همچنین ایجاد کمیته مشترک تجاری ایران و عراق در دستور کار قرار دارد و این کنوانسیون امسال برگزار خواهد شد.
وی به مشارکت شرکت های ایرانی در طرح های عمرانی عراق به عنوان دیگر برنامه پیش رو در راستای توسعه صادرات برشمرد و گفت: مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی عراق نیز به عنوان یک برنامه سودآور برای طرف ایرانی و عراقی در حال پیگیری است.
وی اعزام رایزن تجاری ایران در بصره در پی وقفه یکساله در سال آینده و ایجاد شهرک صنعتی ایران و عراق را از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای توسعه تجارت عنوان کرد.
7100/ 6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.