یداله مهرعلیزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: نشست هایی را با مدیران شرکت های تولیدی کالاهای خانگی خارج از خوزستان برگزار کردیم و در خصوص انتقال واحدهای ساخت این شرکت ها به خوزستان رایزنی کردیم.
وی با بیان اینکه استانداری خوزستان آمادگی حمایت‌ ازشرکت های تولید کالای خانگی خارج از خوزستان را دارد گفت: این حمایت ها شامل اعطای زمین، سوله، مکان، تسهیلات و تجهیزات است و حمایت‌هایی نیز از سوی دستگاه‌های اجرایی برای تسهیل خرید مواد اولیه از داخل در اختیار این شرکت‌ها قرار می گیرد.
مهرعلیزاده ادامه داد:اگر این شرکت‌ها آمادگی انتقال واحدهای تولیدی خود را به خوزستان داشته باشند ما هم این شرکت ها را در فهرست اولویت خرید قرار می دهیم که این موضوع باعث می شود در بازار خوزستان نفوذ بیشتری داشته باشند.
قائم مقام معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان افزود: اگرمواد اولیه مورد نیاز شرکت‌های تولید کننده محصولات خانگی را با رایزنی از خارج تامین کنیم در آینده نزدیک، قیمت تمام شده محصولات خانگی داخلی بیش از 20 تا 30 درصد کاهش می یابد.
وی گفت: شرکت های تولید کننده محصولات خانگی عامل کاهش نیافتن قیمت کالاهای خانگی را با وجود کاهش قیمت دلار مشکلاتی مثل کمبود مواد اولیه و کالاهای واسطه ای برای تولید این محصولات اعلام کردند این در حالی است که با کاهش قیمت دلار باید 10 تا 15 درصد قیمت کالاهای خانگی کاهش یابد.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری نمایشگاه کالای خانگی که از 28 آذر تا دوم دی در نمایشگاه دایمی اهواز برگزار شد افزود: چنین نمایشگاه هایی، فرصتی برای شرکت‌های ایرانی است که بتوانند با توجه به وضعیت ارز و مشکلات ناشی از ورود کالاهای خارجی جایگزین کالاها و برندهای خارجی شوند و رسیدن به این مرحله مستلزم بهره گیری از شرکت های دانش بنیان تحقیق و توسعه است تا بتوانند کالاهای با کیفیت برای مصرف‌ کننده ایرانی تولیدکنند.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.