یکی از این کارکنان یک شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: درخواست ما این است که پیمانکار حداقل مطالبات ما را تا پایان سال 96 تسویه کند.
این کارگر اظهار داشت: امروز برای سومین روز متوالی در هفته جاری برای دریافت حقوق خود جمع شده و پیگیری می کنیم اما تاکنون هیچ نتیجه ای حاصل نشده است.
وی با اشاره به اینکه استدلالهای شرکت کیسون و مدیرعامل قطار شهری اهواز قانع کننده نیست ادامه داد: مدیران کیسون به عنوان شرکت پیمانکار مدعی هستند صورت وضعیت به آنها پرداخت نمی شود اما در همان زمان هم که صورت وضعیت پرداخت می شد حقوقی به کارکنان مترو نمی دادند.
این کارگر مترو ادامه داد: درحال حاضر حدود 100 نیروی حراست و 50 نیروی اداری منتظر پرداخت مطالبات خود هستند.
وی با اشاره به اینکه برخی از این کارگران دارای فرزند و همسر بیمار هستند خاطر نشان کرد: شرایط خانوادگی و سلامت بسیاری از کارگران به مخاطره افتاده است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز چندی پیش در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با مقصر دانستن شرکت کیسون به عنوان پیمانکار این پروژه اظهار داشت: سازمان قطار شهری هیچ بدهی به شرکت کیسون ندارد که مبلغی به آن پرداخت کند.
شهرام شاهین زاده ادامه داد: با این وجود به دلیل کاهش بخشی از مشکلات کارگران اعلام امادگی کردیم که اسناد خزانه در اختیار این شرکت قرار دهیم تا بدهی خود را به کارگران پرداخت کند.
وی تصریح کرد: شرکت کیسون حاضر به پذیرش این اسناد نیست و خواستار پرداخت وجه نقد از سوی سازمان قطار شهری است درحالی که در تمام کشور به دستگاه های اجرایی اسناد خزانه پرداخت می شود.
این کارگران روز گذشته نیز با پهن کردن سفره های خالی مقابل ساختمان قطار شهری اعتراض خود را نشان دادند.
به گزارش ایرنا 13 سال پیش که کلنگ پروژه قطار شهری اهواز بر زمین زده شد، مجریان نوید روزهایی در آینده نزدیک برای کاهش بار ترافیکی در شهر اهواز را دادند اما تنها ثمره آن تاکنون حفاری هایی در نقاط مختلف شهر، هدر رفت مبالغ هنگفت و البته بدهی 19 ماهه کارگران فعال در این پروژه بوده است.
در طول 13 سال گذشته یکی از مهم ترین معضلات این پروژه کش و قوس های بسیار در پرداخت حقوق کارکنان شرکت کیسون (پیمانکار پروژه قطار شهری اهواز) بوده است به طوریکه به گفته کارگران این شرکت درحال حاضر پرداخت حقوق آنها 19 ماه به تعویق افتاده است.
9887/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.