اخلاق محمدیان دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: این در حالی است که پارسال نسبت به سال قبل از آن، در مجموع در بخش واگذاری زمین از شهرک های صنعتی خوزستان به سرمایه گذار 68 درصد رشد داشتیم.
وی گفت: یکی از دغدغه های ما تکمیل زیرساخت ها است که امسال برای تکمیل این زیرساخت ها در شهرک های صنعتی استان موافقت نامه ای را برای تخصیص 420 میلیارد ریال با وزارت صنعت ،معدن و تجارت امضا کردیم که هنوز این اعتبار تخصیص داده نشده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با اشاره به اینکه واحدهای صنعتی کوچک نیاز برای ادامه تولید نیاز به حمایت دارند افزود: در چند سال اخیر 200 واحد صنعتی در استان به چرخه تولید برگشتند.
وی گفت: طرح های مختلفی از جمله طرح اشتغال فراگیر، اشتغال روستایی و اعطای تسهیلات به منظور رونق تولید و ایجاد اشتغال در استان انجام گرفته است.
محمدیان ادامه داد: یکی از کمک های مالی که استانداری خوزستان به منظور رونق تولید در استان انجام داده است پرداخت پنج هزار میلیارد ریال اعتبار به بانک ملی به منظور کمک در پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی و تولیدی بوده است.
مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان ادامه داد: یکی از طرح های سرمایه گذاری که در اغلب شهرک های صنعتی استان توسط سرمایه گذاران خارجی و داخلی در حال انجام است تولید برق با استفاده از صفحه های خورشیدی است که با توسعه این طرح می توان به توان تولید برق و درآمد زایی استان کمک بزرگی کرد.
وی درادامه با اشاره به برگزاری هفتمین نمایشگاه توانمندی‌های صنعتی و فنی و مهندسی خوزستان در تاریخ نهم تا 12 آذرماه امسال افزود: در نمایشگاه امسال 26 قرارداد بین واحدهای صنعتی منعقد شد و 85 تفاهم نامه اقتصادی نیز به امضا رسید.
محمدیان گفت: بالغ بر 20 هزار نفر در 71 شهرک و ناحیه صنعتی خوزستان مشغول به کار هستند.
7158/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.