به گزارش ایرنا حسین حمیدپور شامگاه یکشنبه در نشست خبری یکی از عوامل تشدید مشکلات مالی این شهرداری را کاهش حق آلایندگی و ارزش افزوده دانست و افزود: در حالیکه درآمد شهرداری آبادان در ماه 60 میلیارد ریال است هزینه های جاری این شهرداری در یک ماه از 100 میلیارد ریال نیز فراتر رفته است.
وی بیان داشت:پس از تصویب قانون در مجلس مبنی بر حمایت نکردن دولت از شهرداری ها، اکثر شهرداری های کشور با مشکل نقدینگی مواجه شدند.
شهردار آبادان افزود: شهرداری ها پرچمداران امور کشور در امر سازندگی هستند ولی دولت این نهاد اجرایی را رها کرده است و با توجه به مشکلات اقتصادی شهرداری ها با چالش تامین بودجه مواجه شده اند.
حمیدپور تصریح کرد: کارگران حق دارند به موقع حقوق خود را دریافت کنند ولی دست شهرداری خالیست و تمامی ارگانها نیز در پرداخت به موقع عوارض خود به شهرداری کوتاهی می کنند.
وی افزود: شهرداری آبادان سه الی چهار ماه حقوق و مزایای معوقه به مجموعه کارمندی و کارگری خود بدهکار است و برای تسریع در پرداخت حقوق کارگران این قشر زحمتکش در اولویت پرداخت حقوق قرار دارند.
حمیدپور با اعلام انعقاد تفاهم نامه شهرداری آبادان با شرکت نفت پاسارگاد گفت: عمده درخواست‌ های مردمی در شهر آبادان مربوط به آسفالت است که در این راستا، تفاهم‌ نامه ‌ای با شرکت نفت پاسارگاد به ارزش 40 میلیارد ریالی برای تامین قیر مورد نیاز منعقد شد تا معابر اصلی شهری قبل از عید نوروز آسفالت شود.
شهردار آبادان افزود: در بهمن‌ ماه سال جاری 40 درصد تخفیف به عوارض ساخت ساز و عوارض خدمات شهری تعلق می‌ گیرد تا در کسب درآمد پایدار کمک شود.
شهردار آبادان گفت:موضوع ممیزی شهری آبادان نیز از اواخر دی ماه جاری آغاز می شود این در حالی است که املاک آبادان هشت سال ممیزی نشده ‌اند و این مورد نیز مانع از رسیدن شهرداری به کسب درآمد پایدار شده است.
شهردار آبادان در ادامه خواستار حمایت دیگر ارگان ها در امر جمع آوری سگ های ولگرد و بلاصاحب در آبادان شد و گفت: 6 هزار قلاده سگ بلاصاحب در آبادان وجود دارد که برای عقیم سازی هر سگ نیاز به پنج میلیون ریال هزینه است که شهرداری به تنهایی نمی تواند این هزینه را متحمل شود.
حمیدپور تصریح کرد: پالایشگاه آبادان تعهداتی در جمع آوری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب در سطح شهر داشت که به تعهدات خود عمل نکرد. اگر ارگان ها به تعهدات خود در امر جمع آوری و عقیم سازی سگ های بلاصاحب شهرداری را حمایت نکنند بدون شک سال آینده تعداد سگ های ولگرد در آبادان به هشت هزار قلاده خواهد رسید و شهر آبادان وارد بحران جدی خواهد شد.
شهردار آبادان همچنین با انتقاد از تصویب برخی قوانین در مجلس شورای اسلامی افزود: در سطح کلان، قوانینی تصویب می شود که بیش از پیش منابع و اختیارات شهرداری ها را محدود می کند که این قانون ها دست شهرداری ها را برای سازندگی با مشکل مواجه کرده است.
حمیدپور گفت: بخش زیادی از منابع مالی شهرداری آبادان در سال های گذشته از عوارض آلایندگی از سوی پالایشگاه آبادان تامین می شد ولی با ممانعت پرداخت آن به شهرداری و با تغییر قوانین، شاهد کاهش جدی درآمد شهرداری از این بخش هستیم .
وی با اشاره به بدهی 600 میلیارد ریالی فاز 2 پالایشگاه آبادان به شهرداری گفت: فاز 2 پالایشگاه آبادان با انجام ساخت و ساز مبلغ 600 میلیارد ریال به شهرداری بدهکار است که در صورت واریز نکردن این مبلغ تا هفته آینده تمامی مسیرهای ورودی به این فاز توسط شهرداری بسته خواهد شد.
شهردار آبادان به موانع درآمدهای پایدار شهرداری اشاره کرد و گفت: شهرداری آبادان بر خلاف بسیاری از شهرستان های دیگر نمی تواند از املاک شهری استفاده کند، املاک و فضای شهری آبادان در اختیار پالایشگاه و منطقه آزاد است، این موضوع سبب می شود عملکرد و خدمت رسانی در این زمینه با چالش رو به رو شود.
حمیدپور اظهار داشت: با تامین منابع مالی و اختصاص بودجه از محل 32 هزار میلیارد ریالی که مجلس شورای اسلامی به شهرداری ها تخصص داده طرح ساحل سازی رودخانه بهمنشیر به بهترین شکل ممکن اجرا می شود.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.