سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان گفت: اداره ‎کل میراث فرهنگی خوزستان، در راستای احیاء بناهای تاریخی و بهره‎برداری از آن‎ها به مالکان و متقاضیان سرمایه‎گذاری در این بناها تسهیلات ارائه می‎دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، محمدحسین ارسطوزاده اظهار داشت: این تسهیلات در راستای حفاظت، مرمت و احیای آثار ارزشمند تاریخی_فرهنگی و توسعه گردشگری پایدار و ایجاد اشتغال و سرمایه‎گذاری برای پویایی و باز زنده‎سازی بناهای تاریخی سطح استان خوزستان پرداخت می‎شود.

وی ادامه داد: از این‎رو، سرمایه‎گذاران واجد شرایط می‎توانند در چارچوب ضوابط حفاظت و احیاء بناهای تاریخی، با بهره‎گیری از تسهیلات بانکی کم‎بهره، به اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان مراجعه کنند.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی خوزستان تصریح کرد: در راستای حمایت از بخش خصوصی، ایجاد اشتغال و البته احیاء بناها و بافت‎های تاریخی که از مهم‎ترین جاذبه‌های گردشگری هستند، با توجه به موقعیت و هماهنگی‎های ایجاد شده، این فرصت وجود دارد تا ضمن رعایت اصول حفاظت و رفتار با آثار تاریخی، شاهد مرمت و احیاء آن‎ها باشیم و از سویی نیز موجبات رونق گردشگری در استان خوزستان فراهم آید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.