به گزارش ایرنا غلامرضا شریعتی روز یکشنبه درکارگروه آرد و نان خوزستان در سرسرای استانداری
استان بیان کرد: اداره کل استاندارد خوزستان و معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی اهواز بررسی و آزمایش لازم را در خصوص میزان و اندازه مصرف ماده بلانکیت در نان مشخص کنند و تا زمانی که این میزان مشخص نشود حتی نگهداری این ماده در نانوایی ها نیز تخلف است و برخورد می شود.
وی گفت: همچنین بر اساس مصوبه کارگروه آرد و نان خوزستان نانوایی هایی که کم فروشی می کنند پروانه و سهمیه آرد آنها قطع خواهد شد و بازرسان باید به جد در این خصوص بررسی ها را در سطح نانوایی ها گسترش دهند.
استاندار خوزستان درباره افزایش قیمت نان در خوزستان نیز بیان کرد: تا زمانی که نانوایی ها ساز و کار خود را ساماندهی نکنند و بر اساس پروانه ای که دارند اقدام به پخت نان نکنند افزایش قیمت اعمال نمی شود و اتحادیه نانوایی ها و بازرسان به این موضوع رسیدگی کنند.
شریعتی در ادامه این نشست با اشاره به آسیب دیدن 12 هزار تن گندم ذخیره شده در خوزستان بیان کرد: این مورد باید بررسی و تعیین تکلیف شود تا دوباره شاهد رخ دادن این اتفاق در خوزستان نباشیم.
گفتنی است در کارگروه آرد و نان خوزستان افزایش قیمت نان بر اساس آنالیزی که از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و اتحادیه نانوایی های خوزستان انجام گرفت مصوب شد و عملیاتی شدن این افزایش قیمت ها منوط بر ساماندهی فعالیت نانوایی ها در پخت نان بر اساس پروانه ای که دارند شد.
نظارت بر نانوایی ها نیز توسط بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتحادیه نانوایی ها انجام خواهد گرفت.
به دستور استاندار خوزستان نانوایی هایی که پس از اعمال افزایش قیمت نان تخلف و کم فروشی کنند از کار خود تعلیق خواهند شد.
بر اساس نرخ مصوب جدید نان درکارگروه آرد و نان خوزستان قیمت نان لواش به نرخ دولتی به یک هزار و 800 ریال و آزاد به 2 هزار و 500 ریال، نان سنگک نرخ دولتی به هشت هزار ریال و آزاد به 13 هزار ریال ( بدون کنجد)، نان بربری نرخ دولتی به پنج هزار و 500 ریال و آزاد به 10 هزار ریال، نان تافتون خراسانی به نرخ دولتی چهار هزار و 500 ریال و آزاد پنج هزار و 500 ریال و نان تافتون نرخ دولتی به 2 هزار و 500 ریال و آزاد به سه هزار و 500 ریال افزایش یافته است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.