محمد امین سعیدی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا متوسط بارندگی در مدت یکسال زراعی در این شهرستان را 180 میلی متر عنوان کرد و اظهار داشت: از آبان ماه سال جاری تاکنون 228 میلی متر بارندگی در شادگان ثبت شده است.
وی افزود: از ابتدای مهر تا پایان آذر امسال به طور میانگین 228 میلی متر بارندگی در شادگان ثبت شده است که این میزان در سال قبل 105 میلی متر بود.
رئیس اداره هواشناسی شادگان بیشترین میزان بارندگی ثبت شده در این شهرستان طی 24 ساعت در پاییز امسال را 57 میلی متر عنوان کرد و افزود: بارش های امسال همچنین نسبت به میانگین بلند مدت بیش از 2 برابر افزایش داشته است.
سعیدی تصریح کرد: شادگان پاییز امسال شاهد پنج سامانه بارشی بود که با این میزبان بارندگی، حقابه تالاب شادگان نیز افزایش یافت.
بنا بر این گزارش و به گفته رئیس اداره حفاظت محیط ‌زیست شادگان، در سال آبی جاری به خصوص در آبان و آذرماه بر اساس گزارش سه ایستگاه باران ‌سنجی گرگر ، شاروخیه و خروسی شادگان در مجموع 530 میلیمتر باران در تالاب شادگان ثبت شد که با توجه به میانگین بارندگی176 میلیمتری این منطقه میزان بارش بیش از حد معمول و قابل توجه بوده است.
بر این اساس آب ورودی رودخانه جراحی در بالاترین حجم دبی خود در مورخه پنجم آبان رسید و تمام نقاط تالاب شادگان را سیراب کرده و تالاب در وضعیت آبی بسیار خوبی قرار دارد.
سال گذشته میزان آب وردی به تالاب بین‌المللی شادگان تقریبا صفر بود.
به گفته مدیر جهاد کشاورزی شادگان بحران بی آبی در سال گذشته میزان تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان را کاهش داد که امسال با بارش های مناسب پاییز می توان سال زراعی خوبی را برای کشاورزان منطقه پیش بینی کرد.
شادگان در جنوبی غربی خوزستان و در فاصله 70 کیلومتری اهواز واقع شده است.
7104/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.