مینا فرهنگ کیا روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مینا فرهنگ کیا با مقاله تخصصی اسلوب استفهام در قرآن و بررسی استفهام سوره بقره از منظر تفاسیر ادبی حائز رتبه نخست و مهناز آلبولافی با مقاله تخصصی بررسی کرامت انسانی در قوس صعود و نزول مطابق با آیات قرآن از اساتید حوزه علمیه آبادان موفق به کسب رتبه چهارم استانی در جشنواره استاد پژوهشگر شدند که آثار آنها به زودی چاپ می شود.
وی گفت: طلاب سالانه با شرکت در فراخوان مقاله جشنواره های رشد، علامه حلی و بانوی کرامت و همایش های معتبر کشوری اقدام به تدوین مقالات معارفی کرده که در این زمینه رتبه هایی نظیر سوم و چهارم جشنواره علامه حلی ، دوم و سوم پژوهشگران برتر کشوری، دوم و سوم رشد ششم را در سنوات گذشته کسب کرده اند.
وی در بخش دیگری به تدوین پایان نامه های طلاب حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: در 15 سال اخیر فعالیت معاونت پژوهشی حدود 190 تحقیق پایانی در حوزه دین و علوم انسانی با موضوعات مختلف اعتقادی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و تاریخی متناسب با نیازهای جامعه تدوین شده و تاکنون پنج کتاب و پنج مقاله توسط طلاب و اساتید حوزه به چاپ رسیده و کتاب دیگری از طرف شورای پژوهشی حوزه در مرحله چاپ قرار دارد.
فرهنگ کیا گفت: هم اکنون نیز موضوعات متنوع آسیب های اجتماعی، فضای مجازی ،سبک زندگی، بیداری اسلامی، اقتصاد مقاومتی توسط طلاب در حال تدوین می باشد.
وی برگزاری آموزه های مهارت پژوهشگری را از فعالیت های سال جاری پژوهشی بیان کرد و گفت: برگزاری آموزه های مهارتی در راستای تحقق آموزش پژوهش محور، تقویت هسته های پژوهشی دانش آموختگان و اساتید جهت تقویت قوای پژوهشی طلاب جاری از دیگر فعالیت های معاونت پژوهشی حوزه است.
معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران آبادان افزود: در حال حاضر طرح های پژوهشی در پایان نامه طلبه ها با موضوع آسیب های اجتماعی، ترویج فرهنگ حجاب و عفاف،فضای مجازی، ماهواره و بیداری اسلامی و مسایل به روز در حال کاربردی کردن هستند.
فرهنگ کیا به فعالیت های مستمر در حوزه علمیه اشاره کرد و گفت: فعالیت های مستمر حوزه علمیه خواهران زمینه انگیزش پژوهشی را برای برگزاری همایش ها ، نشست ها ، کارگاه های مهارت افزایی توسط اساتید برجسته کشوری، استانی و شهری ایجاد کرده است.
وی به مشارکت حوزه علمیه خواهران با اداره کتابخانه های شهر آبادان اشاره کرد و گفت: در راستای منویات مقام معظم رهبری و ترویج فرهنگ کتابخوانی کارگاه های پژوهشی ، جلسه نقد کتاب در کتابخانه های عمومی و جمع خوانی در دبیرستان و برپایی ایستگاه های مطالعاتی در سطح شهر و مدارس برگزار شده است.
***همایش چهل سال انقلاب و 40 سال پایداری
معاون پژوهشی حوزه علمیه خواهران آبادان از فراخوان مقاله همایش چهل سال انقلاب خبر داد و گفت: مقاله های همایش 40 سالگی انقلاب در چهار محور مطالعه اندیشه سیاسی امام (ره)، مطالعه تاریخ انقلاب، مطالعه اندیشه مدیریتی امام ره و پیامدهای انقلاب مهرماه سال جاری در سطح حوزه های علمیه خواهران و برادران استان خوزستان فراخوان شده است.
فرهنگ کیا افزود: داوطلبان تا اواخر دی ماه فرصت ارسال مقاله را دارند و پس از دریافت و انتخاب مقالات برتر چاپ و در معرض دید علاقه مندان قرار می گیرد.
وی در ادامه گفت: همایش چهل سال انقلاب و 40 سال پایداری در 15 بهمن امسال در مدرسه علمیه فاطمه الزهرا(س) آبادان برگزار می شود.
7100/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.