استاندارخوزستان گفت: در شرایط کنونی کشور، شرکت های تاثیر گذاری همچون شرکت ملی حفاری تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی کشور دارند و می توانند همچون گذشته در این بالندگی تاثیر گذار باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، غلامرضا شریعتی در مراسم سی نهمین سالگرد تاسیس شرکت ملی حفاری ایران، اظهارکرد: این روز عزیز و مبارک را به همه شما بزرگواران عزیز، خصوصا شهدای شرکت ملی حفاری که جان را در طبق اخلاص گذاشتند و برای پایداری صنعت حفاری راه شهادت گونه را برگزیدند تبریک عرض می نمایم.

وی افزود: قطعا همه ی ما نیک می دانیم در شرایط کنونی کشور، شرکت های تاثیر گذاری همچون شرکت ملی حفاری تاثیر بسزایی در رشد و بالندگی کشور دارند و می توانند همچون گذشته در این بالندگی تاثیر گذار باشند. این شرکت در سنوات گذشته و نیز زمان حال همواره عزم خود را جزم تا با تلاش خود مسیر توسعه را همچون گذشته در پیش بگیرد. عزم شما تلاشگران در این راستا کاملا عیان و مشخص است و همه ی ما بخوبی می دانیم.

استاندار خوزستان بیان کرد: این شرکت یکی از الگوهای اقتصاد مقاومتی و ایمان به خودکفایی در کشور است که در دهه های گذشته و نیز زمان حال با تکیه بر تولید کنندگان و قطعه سازان داخلی می تواند مسیر اقتصاد مقاومتی را که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و دولت تدبیر و امید است، می تواند هموارتر کند که در این بین استفاده از ظرفیت داخلی کشور یکی از مهمترین اصول برای پایداری صنعت حفاری و میل به دانش داخلی در راستای خود کفایی است.

شریعتی تصریح کرد: وجود شرکت های تولید قطعات حفاری در استان خوزستان از شاخص های تولید اشتغال و ایجاد صنعت حفاری است که این استان با تکنسین ها و کارشناسان زبده ی خود همواره باید مورد اولویت مدیران صنعت حفاری در تامین قطعات باشد و بخوبی می دانیم که حمایت از تولید داخلی کشور و خصوصا تامین قطعات در استان خوزستان که می تواند به  تولید، قدرت تولید، قیمت گذاری و سرمایه گذاری و نیز کاهش هزینه ها در بخش های مختلف نفت منفعت مناسبی برای صنعت داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: شرکت ملی حفاری ایران که در 4 دهه عمر کاری خود که با حفر چهار هزار و 489 حلقه چاه های نفت و گاز و ثبت 9 میلیون و 320 هزار و 810 متر حفاری، بخش عظیمی از عملیات حفاری در مناطق خشکی و دریایی کشور را به خود اختصاص داده است که سهم عمده ای در سرپا نگه داشتن صنعت داخلی کشور را دارد که این مهم بر همه ی ما عیان است که این صنعت باید بر تکیه به نیروی داخلی و حمایت از صنعت درونی کشور بهتر و کیفی تر می تواند حرکت داشته باشد.

استاندارخوزستان عنوان کرد: سروران گرامی، همه ی ما در حمایت از تولید ملی نقش ساز هستیم و باید بر این امر اهتمام بورزیم که تلاش و کوشش کلیه مجموعه شرکت حفاری تاثیرات بسزایی در اقتصاد کشور را دارد.

شریعتی بیان کرد: صنعت حفاری در ایران در شرایط سخت و دشواری شکل گرفت و در عمل این صنعت از نقطه صفر کلید خورد و امروز در اوج بالندگی قرار دارد و شرکت ملی حفاری ایران به عنوان پایه گذار این صنعت در کشور دارای حرف های زیادی برای گفتن است.

وی افزود: شرکت های حفاری با تعامل با یکدیگر در جهت افزایش سهم خود در بازار داخلی و حضور در بازارهای خارجی هم افزایی و حرکت توسعه ای خوبی  داشته باشند.

شریعتی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید در استان خوزستان متعهد است که این صنعت را همچون گذشته، اما کیفی تر و صحیح تر پابرجا نگه دارد و این مهم زمانی تحقق می باید که همه ما دست در دست هم دهیم و تلاش دوچندان برای آبادانی این صنعت در کشور داشته باشیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.