عبدالمحمد جرجانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تعداد نیروهای خدماتی مدارس دزفول را 165 نفر اعلام کرد و افزود: به ازای هر 121 دانش آموز باید یک نیروی خدماتی مشغول به کار باشد که با توجه به تحصیل 78 هزار دانش آموز در دزفول، این شهرستان به 560 نیروی خدماتی نیاز دارد.
وی نظافت را از ارکان آموزش و پرورش دانست و افزود: برای جذب نیروی خدماتی پیگیری لازم انجام شده و امیدواریم مجوز جذب نیروی خدماتی به زودی صادر شود.
جرجانی گفت: هر سال 35 کلاس درس به شهرستان دزفول اضافه می شود ولی 800 نیروی انسانی به جز نیروی خدماتی در دزفول کم داریم که این کمبود نیرو کیفیت آموزش را پائین می آورد.

** مشکلات اقتصادی حضور خیرین مدرسه ساز را کمرنگ کرده است
مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به فرسوده بودن 40 درصد فضاهای آموزشی این شهرستان گفت: حدود 120 مدرسه در دزفول نیاز به تخریب یا بازسازی دارند که از خیران تقاضا می شود در این خصوص ورود کنند ضمن اینکه اگر مدرسه ای احتمال خطر ریزش داشته باشد سریعا تخلیه خواهد شد.
وی اظهار داشت: در حال حاضر 6 مدرسه توسط خیرین و 10 مدرسه توسط بنیاد برکت در دزفول در حال ساخت است.
جرجانی بیان اینکه بزرگترین چالش کمبود فضای آموزشی دزفول در زیباشهر است، افزود: 500 دانش آموز در هر مدرسه زیباشهر تحصیل می کند ولی هر ساله 500 نفر دیگر به تعداد این دانش آموزان اضافه می شود که برای رفع نیاز باید هر سال یک مدرسه جدید در زیباشهر احداث شود.
وی با تقدیر از خانواده پورهنگ از خیران مدرسه ساز دزفول گفت: این خانواده 2 کلاس درس با هزینه یک میلیارد و 500 میلیون ریال به مدرسه زیباشهر اضافه کردند که تا حدودی مشکل امسال این منطقه از نظر کمبود فضای آموزشی جبران شد.
وی با بیان اینکه کمبود مدرسه در مهرشهر، کوی پیام نور و انجیرک وجود دارد، افزود: یک خیر قول ساخت مدرسه در مهر شهر دزفول را داده است.
مدیر آموزش و پرورش دزفول با بیان اینکه مشکلات اقتصادی حضور خیرین مدرسه ساز را کمرنگ کرده است، افزود: مدرسه مکتب الزهرای دزفول به دلیل نشست کردن تعطیل شد که با وجود قول یک خیر برای تامین 10 میلیارد ریال اعتبار بازسازی اعلام کرد بدلیل مشکلات فعلا امکان تامین این هزینه را ندارد.

** ساخت هنرستان کشاورزی دزفول یکهزار میلیارد ریال هزینه دارد
مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به ظرفیت های کشاورزی این شهرستان گفت: ساخت هنرستان کشاورزی در شهرستان دزفول یکهزار میلیارد ریال هزینه دارد.
وی افزود: بزرگترین هنرستان کشاورزی دزفول با همه امکانات آموزشی، ورزشی، دستگاه های مجهز و فضای تولیدی در زمینی به وسعت 12 هکتار در زیباشهر احداث می شود.
جرجانی اظهار داشت: بخش عمده ای از هزینه های ساخت این هنرستان توسط برادران ریسمانسنج از خیرین مدرسه ساز دزفول تامین می شود.
وی با بیان اینکه این هنرستان در زیباشهر مکان یابی شده است، افزود: ساخت این مجتمع هنرستانی در حال حاضر مشکل برق دارد که رفع آن نیازمند حدود 60 میلیارد ریال اعتبار است.
وی ساخت این هنرستان شبانه روزی در شهرستان دزفول را با توجه به ظرفیت های کشاورزی ضروری دانست و گفت: ساخت این هنرستان شبانه روزی یکهزار میلیارد ریال هزینه دارد که به شرط تامین برق توسط خانواده یکی از خیرین مدرسه ساز دزفول تامین می شود.
مدیر آموزش و پرورش دزفول ظرفیت این هنرستان را بین 500 تا 800 دانش آموز عنوان کرد و افزود: شهرهای اطراف نیز می توانند با احداث این هنرستان از این ظرفیت استفاده کنند.
وی اضافه کرد: فضای تولید محصولات کشاورزی برای هنرستان در نظر گرفته شده است که هزینه های آن از محل درآمدهای آن تامین خواهد شد.
جرجانی گفت: امسال برای نخستین بار هنرستان تربیت بدنی در هنرستان امام خمینی (ره) دزفول راه اندازی شد.
وی افزود: سالن ورزشی پسرانه این هنرستان با 25 میلیارد ریال هزینه توسط برادران ریسمانسنج با یک کلاس 25 نفره ساخته شد که امیدواریم برای دختران نیز در یکی از هنرستان ها ساخته شود.

** پذیرش افزون بر 100 دانش آموز دزفولی در کنکور پزشکی امسال
مدیر آموزش و پرورش دزفول با اشاره به نتایج کنکور سراسری امسال گفت: افزون بر 100 دانش آموز دزفولی متقاضی کنکور در رشته های پزشکی قبول شدند با این وجود عدم تناسب بین رشته ها رقابت را سخت کرده بود.
وی افزود: از سه سال پیش اجازه ندادیم تعداد دانش آموزان رشته تجربی زیاد شود و تلاش شده تعداد دانش آموزان یک رشته تحصیلی بالا نرود تا قبولی دانش آموزان به دلیل رقابت بین متقاضیان زیاد یک رشته دشوار نشود.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.