به گزارش ایرنا فریدون عبدی روز چهارشنبه در نشست شورای سالمندان و مناسب سازی معابر شهری در سالن جلسات فرمانداری دزفول افزود: قانون جامع حمایت از معلولان اردیبهشت امسال ابلاغ و بهزیستی پیگیر مطالبات آنها شد.
وی اظهار داشت: 55 درصد معلولان دزفول بدلیل داشتن مشکلات مختلف برای تحرک نیازمند مناسب سازی معابر و خیابان ها هستند.
رئیس بهزیستی دزفول افزود: طبق قانون شهرداری ها مکلفند صدور پرونده احداث، بازسازی و پایان کار برای ساختمان ها را به رعایت ضوابط و استانداردهای شهرسازی و معماری ایران مشروط کند.
وی گفت: طبق قانون همه معلولان و سالمندان باید از اتوبوس های شهری رایگان استفاده کنند که این امر به شهرداری ها تکلیف شده است و باید این موضوع را رعایت شود.
رئیس بهزیستی دزفول افزود: پارسال مصوبه ای با عنوان پارک دوستدار سالمند در دزفول نامگذاری شد که تاکنون اقدامی نشده است.
وی اظهار داشت: در نشست هان پیشین مقرر شده بود برای رفاه حال سالمندان سامانه نوبت دهی برای آنها در بانک ها اجرا نشود ولی هنوز این کار انجام نشده است.
عبدالحسین پوررکنی معاون عمران وبرنامه ریزی فرمانداری دزفول نیز خواستار رسیدگی به مشکلات معلولان وسالمندان با همکاری و مساعدت دیگر دستگاه های اجرایی شد.
رضا سیدمحمودی شهردار منطقه 2 دزفول نیز گفت: شهرداری برای رسیدگی به مشکلات سالمندان ورود کرده و دسترسی به معابر اصلی شهر از خیابان آفرینش تا پل دوم و خیابان طالقانی رمپ گذاری و اختلاف سطح ها یکسان شده است.
در این نشست مقرر شد پیگیری های لازم برای نامگذاری یک پارک محله ای بنام سالمندان انجام شود و کمیته های سلامت، فرهنگی وآموزش وپژوهش ویژه سالمندان در دزفول تشکیل شود.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.