به گزارش ایرنا عارف وهاب زاده روز چهارشنبه در نشست هماهنگی مبارزه با موادمخدر خوزستان افزود: علم پیشگیری از اعتیاد در ایران جوان است ضمن آنکه به دلیل دیربازده بودن، اثرات آن بعدها مشخص می شود.
وی ادامه داد: در بحث درمان معتادان مواد مخدر اقدامات ملموس است اما در حوزه پیشگیری در کوتاه مدت نمی توان اثرات آن را مشاهده کرد.
مدیرکل فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه با موادمخدر گفت: در گام نخست باید پیشگیری وضعی(دسترسی به موادمخدر) صورت گیرد در غیر این صورت در حوزه پیشگیری اجتماعی و فرهنگی موفق نخواهیم شد.
وهاب زاده با بیان اینکه باید نرخ پوشش برنامه های پیشگیری از اعتیاد را افزایش دهیم افزود: اکنون میزان پوشش دهی برنامه های پیشگیری از اعتیاد 20 درصد است که باید به بیش از 50 درصد افزایش یابد.
وی در ادامه گفت:استان خوزستان همیشه جزو پنج استان نخست کشور در بحث پیشگیری از موادمخدر بوده است.
وهاب زاده ادامه داد: آموزش و پرورش گلوگاه بحث مبارزه با موادمخدر است و هرچقدر در این حوزه کار شود مشکلات شیوع موادمخدر در سایر اقشار کاهش پیدا می کند.
وی ادامه داد: تمام دستگاه ها باید در بحث مبارزه با موادمخدر همکاری کنند و طرح های خود در این حوزه را ارایه دهند تا در صورت تصویب به صورت پایلوت در چند محله و پس از نتایج مثبت در سطح استان اجرایی شود.
وهاب زاده گفت: بودجه اختصاص یافته به بحث مبارزه با موادمخدر در بخش وزارت آموزش و پرورش 750 میلیارد ریال است که توسط وزارت آموزش و پرورش، وزارت کشور و اداره کل ستاد مبارزه با موادمخدر تامین شده است.
در این نشست نمایندگانی از آموزش و پرورش، بهزیستی، پلیس مبارزه با مواد مخدر ، اداره کار، دانشگاه ها و ... در خوزستان شرکت داشتند.
9887/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.