امین عبادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این طرح با مشارکت اهالی روستاها، منابع طبیعی و سازمان های مردم نهاد(NGO) فعال در حوزه محیط زیست در شهرستان اجرا شد.
وی گفت: در این طرح 800 اصله نهال در چهار ردیف و به طول یک کیلومتر از حد فاصل سه راهی ورودی جاده بدر تا ورودی روستای بزی کاشته می شود.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری هندیجان ادامه داد: کهور، کنوکارپوس، کنار و سایر گونه های سازگار با آب و هوای خوزستان از عمده نهال هایی است که در این زمین ها کاشت و غرس خواهند شد.
وی تاکید کرد: این طرح یک اقدام ترویجی است که به افزایش عرصه های جنگلی، پوشش گیاهی، احیای مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک کمک می کند.
پارسال 750 هکتار از کانون های ریزگرد هندیجان نهالکاری و امسال نیز نهالکاری 510 هکتار دیگر از این کانون ها از آبان ماه آغاز شده است.
این شهرستان دارای حدود 70 هزار هکتار کانون بحرانی ریزگرد است که در قالب پنج کانون غرگانه،شرق هندیجان(دهنو تا جاده بدر)، ناصرآباد ،سجافی و میرمحمد فعال می باشند.
هندیجان یکی از بنادر مهم تجاری و صیادی خوزستان بوده و با 265 هزار هکتار اراضی منابع طبیعی در جنوب خوزستان قرار گرفته است.
7163/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.