به گزارش ایرنا مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان در آیین گشایش این نمایشگاه بیان کرد: بزرگترین عامل عقب افتادگی تمدن ها فقر پژوهشی است و تنها راه برون رفت از چالش های جامعه توجه ویژه به امر پژوهش و تحقیق است.
محمد تقی زاده با تاکید بر لزوم تقویت روحیه پژوهشی در بین دانش آموزان خوزستانی گفت: ترویج فرهنگ پرسشگری در بین دانش آموزان زمینه ساز ارتقای اعتماد به نفس و شکل گیری شخصیت پویا در بین آنها خواهد شد.
وی بیان کرد: پژوهش و تحقیق باید به لایه های پایین جامعه گسترش یابد و دانش آموزان پیشگام حوزه های پژوهشی و فن‌آورانه جامعه باشند‌.
وی افزود: گسترش تعداد پژوهش سرای دانش آموزی از 13 پژوهشسرا در سال 93 به 41 پژوهشسرا در سال 97 و همچنین گشایش نخستین مجموعه رصدخانه دانش آموزی کشور در ناحیه 2 اهواز از جمله اقدامات آموزش و پرورش خوزستان در حوزه پژوهش است.
تقی زاده با برشمردن دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش خوزستان در حوزه پژوهش بیان کرد: کسب مقام دوم دومین جشنواره سلول های بنیادین کشور، دریافت گواهینامه کنگره بین المللی شیمی و نانوشیمی، اخذ گواهینامه کنگره زیست فناوری و گیاهان دارویی کشور و کسب رتبه برتر طرح علمی پژوهشی الکتروسکوپ هوشمند از مهمترین دستاوردهای پژوهشی معلمان و دانش آموزان خوزستانی است‌.
نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی خوزستان با شرکت 50 مدرسه اهواز و در قالب 20 غرفه کار خود را از روز شنبه در آموزشگاه دارالفنون ناحیه یک اهواز آغاز کرد.
هفته پژوهش از 24 تا 28 آذر در حال برگزاری است.
7158/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.