به گزارش ایرنا در این اطلاعیه آمده است: با توجه به اطلاعیه شماره 31 روز شنبه اداره کل هواشناسی خوزستان در خصوص بررسی نقشه های پیش‌یابی و خروجی مدل‌های عددی هواشناسی، سامانه بارش‌زا از اواسط روز دوشنبه تا اواخر روز سه شنبه بر این استان حاکم می شود.
این سامانه ابتدا سبب افزایش ابر و بارش پراکنده و سپس بارش فراگیر همراه با رعد و برق، وزش بادهای قابل ملاحظه، تندباد لحظه‌ای، و بارش برف در ارتفاعات می شود؛ بارش در مناطق شمال، غرب، شرق، مرکز و به صورت نقطه ای دربرخی مناطق جنوبی خوزستان از شدت بیشتری پیش بینی می شود.
با توجه به شدت بارش‌ها، آبگرفتگی معابر و مسیل ها دور از انتظار نیست؛شمال خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه مواج پیش بینی می شود در نتیجه واحدهای تابعه مدیریت بحران در خوزستان آمادگی کامل را داشته باشند و نسبت به اتخاذ تدابیر و انجام اقدامات لازم برای پیشگیری یا کاهش آثار حوادث احتمالی اقدامات لازم را انجام دهند.
مدیر کل هواشناسی خوزستان نیز در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: تا اوایل روز دوشنبه جو پایدار همراه با مه یا مه رقیق صبحگاهی در خوزستان پیش بینی می شود.
محمد سبزه زاری بیان کرد: در 24 ساعت گذشته امیدیه با 24.8 و ایذه با 4.4 درجه سانتیگراد به ترتیب بیشترین و کمترین دما را در خوزستان داشتند؛ حداکثر دمای اهواز به 24 و حداقل به 11 درجه سانتیگراد رسید.
بر اساس این گزارش بیشترین میزان بارندگی از ابتدای سال آبی جاری(اول مهر) تاکنون، با 416.3 میلیمتر در شهر حسینیه اندیمشک ثبت شده است.
3004/ 6037
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.