به گزارش ایرنا محمدرضا عصاری روز شنبه در آئین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش شمال خوزستان در دانشگاه جندی شاپور دزفول افزود: امید است زیرساخت ها برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان و تحقق آن فراهم شوند و اقتصاد نفت محور به اقتصاد دانش بنیان تبدیل شود.
وی اظهار داشت: امسال برای هفتمین سال دانشگاه جندی شاپور میزبان هفته پژوهش شمال خوزستان است که امیدواریم این اقدامات گامی مثبت در جهت اعتلای اقتصاد دانش بنیان باشد.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول به وضعیت زیرساخت های اقتصاد دانش بنیان در کشورهای مختلف اشاره کرد و گفت: تاکنون زیرساخت های سلامت، آموزش مقدماتی و تحصیلات تکمیلی در ایران فراهم شده ولی سایر آیتم ها هنوز محقق نشده اند.
وی با اشاره به دعوت 40 شرکت و واحد صنعتی برای حضور در نمایشگاه هفته پژوهش افزود: 50 درصد شکر کشور در خوزستان و 30 درصد آن در شمال خوزستان تولید می شود که متاسفانه هنوز امکان برقراری ارتباط با این حوزه فراهم نشده است.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول با تاکید بر لزوم استفاده از صنعت، دانشگاه و قوانین برای ایجاد اقتصاد دانش بنیان اظهار داشت: توفیقات خوبی در تولید علم در کشور حاصل شده است ولی تولید علم به تنهایی کافی نیست.
وی افزود: متاسفانه تولید علم در ایران به دستاوردی برای تولید ثروت در سایر کشورها تبدیل شده است.
عصاری درخصوص رشد علمی ایران گفت: ایران در نیمه نخست سال 2018 رتبه نخست تولید علم در منطقه را کسب کرد و در بین 20 کشور برتر دنیا در رتبه 15 قرار گرفت.
وی رویکرد دانشگاه جندی شاپور از سال 1393 را توسعه تحصیلات تکمیلی عنوان کرد و گفت: سهم تسهیلات تکمیلی این دانشگاه از 3.4 درصد به 18.5 درصد رسیده است.
رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول افزود: تعداد دانشجویان دانشگاه جندی شاپور دزفول از یکهزارو 200 نفر در سال 1393 اکنون به سه هزارو 150 نفر رسیده است که 600 دانشجو در تحصیلات تکمیلی به فعالیت های تحقیقاتی مشغول هستند.
وی به فعالیت آزمایشگاه مرکزی در این دانشگاه با صرف 25 میلیارد ریال تجهیزات اشاره کرد و گفت: مدیریت تجاری سازی برای دومین سال در تشکیلات دانشگاه ایجاد شده است که وظیفه برقراری ارتباط با صنعت و پژوهش های مهارتی را برعهده دارد.
عصاری با بیان اینکه دانشگاه جندی شاپور دزفول از ردیف مستقل بودجه ملی برخوردار است، افزود: رشد تولیدات علمی دانشگاه از 0.17 در سال 1392 اکنون به 1.1 رسیده است که امیدواریم تا افق 1400 به بالای 2 برسد.
وی به فعالیت های مرتبط با صنعت این واحد دانشگاهی نیز پرداخت و گفت: 24 طرح در ارتباط با صنعت آب و برق با حجم قرارداد 17 میلیارد ریال در این دانشگاه در حال اجرا است و 25 پایان نامه تحصیلات تکمیلی حمایت شده تقاضا محور بر مبنای نیاز صنعت در حال انجام است.
آئین گشایش نمایشگاه هفته پژوهش شمال خوزستان روز شنبه با حضور جمعی از مسئولان در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد.
7278/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.