به گزارش ایرنا ناصر چنانی شامگاه جمعه در آیین پایانی نخستین جشنواره نقاشی دیواری شهری در شهرستان آغاجاری اظهار داشت: هنر میتواند آموزه های بسیاری را در جامعه منتقل کند چراکه  گویاترین سخن و پیامها را در خود دارد.
معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تاکید کرد: باید از چنین رویدادهایی حمایت شود و مسئولان پای کار بیایند.
وی با اشاره به رویداد گذر فرهنگ بیان کرد: تاکنون شیراز ، کاشان و کرمان برای ایجاد گذر فرهنگ پیش قدم شدند  اما به عقیده من شهرستان آغاجاری با توجه به ظرفیت هایی که دارد می تواند نخستین شهرستان در ایجاد گذر فرهنگ در خوزستان باشد.
رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آغاجاری با اشاره به استقبال هنرمندان از نخستین دوره این جشنواره بیان کرد: 40هنرمند در این دوره در قالب 6گروه از 6 شهرستان در این جشنواره حضور پیدا کردند.
احمد عبدالهی ادامه داد: این چنین جشنواره ها بهانه خوبی ست تا هنرمندان گرد هم آیند و درباره مسایل هنری به صورت تخصصی تر با حضور داوران و اساتید به بحث و گفت و گو بپردازند.

*سعادت مولود هنرمندان کشور است
امام جمعه آغاجاری نیز در این آیین با اشاره به ظرفیتهای ارزشی هنر در زندگی انسان اظهار داشت: هنر وسیله و ابزاری است که انسان هم میتواند در مسیر سعادت و هم میتواند در مسیر غیرسعادت از آن بهره ببرد.
حجت الاسلام و المسلمین محمد موسوی بیان کرد: خوشبختانه جامعه اسلامی ما به سمت تحقق سعادتمندی پیش میرود که مولود هنرمندان کشور ما است.
وی تاکید کرد: متولیان حوزه فرهنگ و هنر باید مقدمات جشنواره ها را به شکلی برنامه ریزی کنند که نتیجه و اثر آنها در کنار دیگر اهداف، خدمت به شهر هم باشد.
امام جمعه آغاجاری گفت:  نخستین جشنواره نقاشی دیواری شهری در عین حال که رقابتی میان هنرمندان استان بود اثر و نتیجه اش زیبایی شهر را به دنبال داشت.
در پایان از برگزیدگان این جشنواره تقدیر به عمل آمد.
نخستین دوره جشنواره یک روزه نقاشی دیواری شهری روز جمعه با حضور 40هنرمند از سراسر استان در شهرستان آغاجاری برگزار شد.
این دوره از جشنواره موضوع آسیبهای اجتماعی، مسایل زیست محیلی و طبیعت رادر برداشت.
7164/6002
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.