به گزارش شنبه ایرنا نوروز سواری در نشست خبری با اصحاب رسانه شوش افزود: برخی به اشتباه عنوان کرده اند که این بیمارستان با 10 میلیارد ریال اعتبار در مدت یک سال راه اندازی می شود.
وی اظهار داشت: احداث هر بیمارستان توسط بخش خصوصی نیازمند اخذ موافقت اصولی از وزارت بهداشت و درمان است که این کار برای بیمارستان شهر الوان انجام نشده است.
وی با بیان اینکه روند تغییر کاربری زمین مورد نظر در حال انجام است، گفت: طبق استعلام، نظر شبکه بهداشت و درمان درمورد این بیمارستان مساعد بوده است.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش تصریح کرد: اقدامات خوبی در بخش بهداشت شهرستان شوش انجام شده ولی متاسفانه در بخش درمان با توجه به شاخص ها عقب افتادگی ها زیاد است.
وی افزود: سال 1388 مجوز احداث 6 مرکز بهداشت و 19 خانه بهداشت گرفته شد که هم اکنون این مراکز تجهیز و بهره برداری شده اند.
سواری گفت: احداث 12 خانه بهداشت، یک مرکز بهداشت و 2 پایگاه بهداشتی در برناه جدید پیشنهاد شده است.
وی با بیان اینکه بخش بهداشت شهرستان شوش 10 سال از بخش درمان جلوتر است، افزود: 6 دستگاه آمبولانس با کمک نماینده شوش تحویل گرفتیم و مجوز احداث سه پایگاه شهری و 2 پایگاه روستایی اخذ شد.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شوش اضافه کرد: زمین احداث پایگاه حمید آباد توسط خیر سلامت تهیه شد و کار ساخت پایگاه امداد جاده ای در این محل به زودی آغاز می شود.
وی اظهار داشت: تعداد 125 تختخواب بیمارستان نظام مافی شوش از 1386 تا سال 1396 هیچ تغییر نداشت که با توجه به جمعیت 225 هزار نفری شوش باید تعداد تختخواب های این بیمارستان به 400 تخت برسد.
سواری افزود: 40 تختخواب فعال‌ تعریف شده بود که آن را به 90 تختخواب رساندم که با آمدن وزیر بهداشت برنامه توسعه و ایجاد این تختخواب ها طراحی و تا قبل از عید آن را به 155 تختخواب خواهیم رساند.
وی به جذب دکترای متخصص برای شوش اشاره کرد و گفت: کل سهمیه دکتر متخصص برای دانشگاه علوم پزشکی دزفول 24 نفر بود که با رایزنی 13 متخصص یعنی بیشتر از سهمیه دزفول به شوش اختصاص یافت که شامل چشم پزشک و جراح مغز و اعصاب نیز می شوند.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شوش درخصوص اخذ مجوزهای استخدامی گفت: مجوز استخدام پرستار از 15 نفر به 17 نفر و جذب نگهبان از 9 به 17 نفر افزایش یافت که روند بکارگیری آنها از طریق آزمون خواهد بود.
وی افزود: تاکنون 163 نفر جذب شده است که از این تعداد 8 نفر ماما برای شبکه تصویب شد همچنین برای راه اندازی کلینیک دانیال برای پرستار و ماما در حال گرفتن مجوز هستیم.
سواری از مکان احداث کلینیک دانیال انتقاد کرد و گفت: این کلینیک می بایست در وسط شهر احداث می شد تا همه مردم از آن بهره مند شوند.
وی افزود: بیمارستان جدید الاحداث با دستور وزیر بهداشت و درمان در اولویت تکمیل قرار گرفته است و ما نیز پیگیری لازم را در این خصوص انجام خواهیم داد.
رئیس شبکه بهداشت و درمان شوش در پایان از اصحاب رسانه خواست درکنار این مدیریت باشند و مشکلات وکمبودها را اطلاع دهند تا در کمترین زمان به آنها رسیدگی شود.
7280/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.