به گزارش ایرنا امام جمعه دزفول در آیین افتتاح خانه کارگر دزفول با بیان اینکه کارگر در دین مبین اسلام ارزش والایی دارد، گفت: پیامبر اکرم(ص) بعد از بوسیدن دست یک کارگر فرمودند این دست آتش را نمی بیند.
حجت الاسلام سید محمد علی قاضی دزفولی بزرگترین وظیفه مسئولان را برقراری عدالت اجتماعی دانست و افزود: جامعه به وجود و تلاش کارگران نیاز دارد.
وی اظهار داشت: اگر دستگاه ها نتوانند با انباشت ثروت در یک جا یا شخص جلوگیری کنند به وظایف خود عمل نکرده است.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه مجلس و نمایندگان باید توجه ویژه ای به عدالت اجتماعی داشته باشد، افزود: مجلس باید عدالت اجتماعی را برای دولت ریل گذاری کند.
وی گفت: همه ما موظف به استیفای حقوق کارگران هستیم و باید فضایی را فراهم کنیم که بتوانند برای جامعه مفید باشند.

** کارگران ستون اقتصاد کشور هستند
نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به تلاش های کارگران برای توسعه کشور گفت: قشر زحمتکش کارگر ستون اقتصاد کشور هستند.
عباس پاپی زاده با بیان اینکه اقتصاد دزفول بر پایه کشاورزی بنا شده است، افزود: حدود 90 درصد اقتصاد ما مبتنی بر کشاورزی است ولی کشاروزان از حمایت جدی برخوردار نیستند.
وی اظهار داشت: تعداد زیادی از کارگران بخش کشاورزی دزفول هنوز تحت پوشش بیمه نیستند و در شرایط بسیار سخت و با حداقل دستمزد در مزارع مشغول کار هستند.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات شرکت کشت و صنعت کارون گفت: 2 هزار و 300 نفر از کارگران این شرکت بدلیل کم کاری مجموعه این شرکت و ناآگاهی کارگران باید بازنشسته می شدند ولی اقدامی در این راستا صورت نگرفته بود.
وی با بیان اینکه این کارگران به سن بیش از 60 سال رسیده بودند، افزود: خوشبختانه با پیگیری های دبیرکل خانه کارگر یکهزار میلیارد ریال برای بازنشستگی این افراد تخصیص یافت.
پاپی زاده با بین اینکه واگذاری شرکت کارون به بخش خصوصی متوقف شده است، اظهار داشت: واگذاری کارخانه نباید مانند شرکت هفت تپه باشد بلکه باید تلاش شود خود کارگران در کارخانه سهیم شوند.
وی درخصوص اشتغالزایی کارخانه فولاد دزفول گفت: این کارخانه اکنون به ظرفیت یک میلیون تن رسیده و در فاز بعدی به سه میلیون تن خواهد رسید.
نماینده دزفول در مجلس شورای اسلامی افزود: 800 نفر در کارخانه فولاد جذب شده و در فاز بعدی به ظرفیت یکهزارو 400 نفر خواهد رسید.
وی با بیان اینکه هشت بیمارستان در حال احداث در شهرستان دزفول وجود دارد، اظهار داشت: بیمارستان تامین اجتماعی و بیمارستان زنان و زایمان دزفول در حال تکمیل هستند.
پاپی زاده افزود: به ازای هر تخت بیمارستانی سه نفر اشتغال مستقیم خواهیم داشت که با بهره برداری از این بیمارستان ها 2 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد می شود.

** ستاد بحران صنایع تشکیل شود
رئیس خانه کارگر خوزستان نیز در این آیین با اشاره به مشکلات فراوان ایجاد شده در صنایع و اشتغال گفت: هرگاه گرد و خاکی رخ می دهد ستاد بحران تشکیل می شود اما برای صنایع و اشتغال بحران زده ما ستاد بحرانی تشکیل نشده است.
قربان درویشی افزود: لازم است قبل از تعطیلی صنایع و آمدن کارگران کف خیابان مشکلات صنایع در ستاد بحران بررسی و برای رفع آنها چاره اندیشی شود.
وی با بیان اینکه شهرستان دزفول با 500 هزار نفر جمعیت دومین شهرستان خوزستان است، اظهار داشت: 60 هزار و 600 بیمه شده و 18 هزار بازنشسته در این شهرستان وجود دارد.
رئیس خانه کارگر خوزستان با اشاره به افتتاح خانه کارگر دزفول افزود: این خانه با زیربنای یکهزار مترمربع از آموزش و پرورش دزوفل تحویل گرفته شده است.
وی افزود: این مکان مخروبه بود ولی با اقدامات انجام شده نظیر نقاشی، تعمیرات و سایر اقدامات بدست خود کارگران احداث شد.
درویشی با بیان اینکه مکان خانه کارگر ظرف سه ماه بازسازی و آماده بهره برداری شد، گفت: حدود یک میلیارد و 100 میلیون ریال برای بازسازی و خرید تجهیزات خانه کارگر هزینه شده است.
رئیس خانه کارگر خوزستان افزود: لازم است شورای سیاستگذاری خانه کارگر دزفول تشکیل و تصمیم های جمعی برای رفع مشکلات کارگران در این شورا گرفته شود.
وی با اشاره به نقش آموزش در اشتغال اظهار داشت: پیگیری برای رفع مشکلات کارگری و ارائه مسائل آموزشی از وظایف خانه کارگر دزفول است.

** صنعت در استان زرخیز خوزستان روبه نابودی است
درویشی با بیان اینکه صنعت در استان زرخیز خوزستان روبه نابودی است، گفت: بخش زیادی از کشاورزی خوزستان به دلیل احداث سد گتوند از دست رفته اند.
وی درخصوص مشکلات منطقه آزاد اروند اظهار داشت: ماهیت این مناطق جذب سرمایه گذار و صادرات بوده که متاسفانه منطقه آزاد اروند در این زمینه موفق عمل نکرده است.
رئیس خانه کارگر خوزستان افزود: با توجه به نزدیکی به بصره متاسفانه رده چهارم را بعد از چین، اندونزی و مالزی در صادرات به عراق داریم.
وی با بیان اینکه تغییراتی در منطقه فاو عراق صورت گرفته و 40 میلیارد دلار در این منطقه سرمایه گذاری شده است، گفت: راه اندازی این منطقه خطر بزرگی بیخ گوش منطقه آزاد اروند است.
به گزارش ایرنا علی نژاد به عنوان رئیس خانه کارگر شهرستان دزفول منصوب شد.
این خبر در حال تکمیل است...
3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.