دبیرکل خانه کارگر در آئین افتتاح خانه کارگر دزفول، گفت: خوزستان از تمام استان های ما در زمینه صنعت و کار افضل است، ولی مشکلاتش هم زیاد است. از مسئولان ملتمسانه می خواهم کارگران دزفول، خوزستان و ایران را برای احقاق حقوقشان یاری کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، علیرضا محجوب ضمن تبریک افتتاح خانه کارگر دزفول به مردم و کارگران این شهرستان، اظهار کرد: تلاش‌های عباس پاپی زاده برای پیگیری مطالبات کارگران خوزستان در مجلس بسیار خوب بوده و همراهی خوبی با فراکسیون کارگری مجلس دارد.

وی افزود: دزفول و حوزه این شهرستان با سابقه کشاورزی و صنعتی همواره با مشکلاتی برای کارگران مواجه بوده، امیدوارم با افتتاح خانه کارگر  ، گامی در مسیر کم کردن مشکلات کارگری برداشته شود.

دبیرکل خانه کارگر ادامه داد: اگر دزفول 60 هزار بیمه گذار اصلی دارد، ولی حدود 200 هزار نفر باید از خدمات بیمه ای و حمایتی بهره مند باشند که آمار بالایی است و توجیه پذیر بود که ما با افتتاح و راه‌اندازی خانه کارگر موافقت کنیم تا در خصوص برگزاری کلاس های آموزشی و مهارتی، رفاهی و مشاوره ای به این جمعیت بزرگ کمک کنیم.

رئیس فراکسیون کارگری مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در زندگی توده‌های ضعیف و مزد بگیر جامعه، در جلسات غیر علنی مجلس هم گفتیم که چه حقوق کارگر و چه حقوق مستمری بگیران قابل تطبیق با هزینه نیست. امروز شاخص نابرابری در اقتصاد به سمت طبقات ثروت‌مند و دارا گردش می کند و این از نظر اجتماعی خبر بد و مأیوس کننده است؛ همه باید عدالت را بپذیریم،  صدقه و کمک از کسی نمی خواهیم، فقط می گوییم  حقوق کارگر و کارمند آنگونه که حقش است باید داده شود.

محجوب افزود: حقوق بگیران ما تحت فشار اقتصادی هستند، ولی این فشار یکطرفه است و شامل ثروت‌مندان نمی شود و این تورم برای ما عذا و برای ثروتمندان جشن است. هیچکس حق ندارد در مورد تورم کوچک نمایی کند. بین تورم عددی و سایر تورم ها تفاوت قائل هستیم؛ آنچه حس می شود برای ما معتبر است نه عدد و ارقام. تورم مؤثر در زندگی کارگران بیداد می کند؛ تورم در غذا  عدد بالای 50 را نشان می دهد و این عدد تکان دهنده است.

وی عنوان کرد: این خانه‌ای که امروز نشسته‌ایم و بنیانش را پی ریزی می‌کنیم،به خاطر این است که آنچه را در هفت تپه امروز شاهد هستیم، فردا در کارون شاهد نباشیم.

دبیرکل خانه کارگر بیان داشت: خوزستان از تمام استان‌های ما در زمینه صنعت و کار افضل است، ولی مشکلات زیادی هم دارد. از مسئولین ملتمسانه می خواهم کارگران دزفول، خوزستان و ایران را برای احقاق حقوقشان یاری کنند.

محجوب گفت: امیدوارم خانه کارگر دزفول، صدای کارگران منطقه باشد تا حقی از کسی ضایع نشود و از تک تک کارگرانی که در آماده سازی این ساختمان کمک کردند، تشکر و تقدیر می کنم.

WhatsApp Image 2018-12-14 at 11.19.37 AM

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.