به گزارش ایرنا صادق سلامت روز دوشنبه در همایش آموزشی اصول حیات بخشی و امداد و نجات آبی در محل جمعیت هلال احمر خوزستان افزود: جریان آب کارون در شوشتر و دز از نوع گردابی است و بیشترین آمار غرق شدگی در این مکان ها رخ می دهد.
وی با تاکید بر اینکه افراد برای شنا در این مناطق باید مهارت بسیار بالایی داشته باشند، اظهار داشت: جمعیت هلال‌ احمر خوزستان به منظور کاهش آمار تلفات حوادث آبی و افزایش سرعت امداد رسانی اقدام به تکمیل بخش امداد و نجات ساحلی و دریایی خود کرده است.
معاون امداد و نجات هلال احمر خوزستان با بیان اینکه این جمعیت برای امداد رسانی به موقع به افراد به جت اسکی امدادی مجهز شده است، گفت: 20 نجاتگر هلال احمر خوزستان در این دوره آموزشی با اصول حیات بخشی و امداد و نجات جت اسکی K38 آشنا می شوند.
مدیرعامل جمعیت هلال ‌احمر خوزستان نیز در این همایش با تاکید بر لزوم مراقبت و حفاظت از تجهیزات امدادی و کسب تخصص ها و مهارت های مورد نیاز نگهداری آنها توسط امدادگران اظهار داشت: امدادگرانی که قصد استفاده از جت اسکی را دارند باید حتما از سلامت کامل جسمی برخوردار باشند و ارائه گواهینامه دوره جت اسکی هم مشروط به ارائه گواهی سلامت جسمانی است.
علی خدادادی افزود: امدادگرانی که قصد استفاده از جت اسکی را در عملیات امدادی آبی دارند باید حتما آموزش های نظری و عملی لازم به ویژه کمک های اولیه را گذرانده باشند.
وی گفت: با توجه به وجود رودخانه های زیاد در خوزستان و رونق گردشگری آبی احتمال خطر غرق شدگی زیاد است لذا استفاده از جت اسکی در عملیات های امدادی ضروری است.
خوزستان طبق اعلام سازمان پزشکی قانونی از ابتدای امسال تاکنون رتبه نخست تعداد غرق شدگی در کشور را داشته است.
به گفته کارشناسان به دلایل مختلفی از جمله وجود رودخانه های فراوان، نبود استخر در مناطق مختلف و کمبود مکان های تفریحی و ورزشی آمار غرق شدگی در خوزستان بالا است.
7158/3022
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.