به گزارش ایرنا علی خدادادی یکشنبه در همایش تجلیل از امدادگران طرح امداد و نجات نوروز 97 و اربعین حسینی در سینما هلال اهواز بیان کرد: تلاش ها و جدیت های امدادگران برای هلال احمر اعتماد اجتماعی ایجاد می کند و در زمان وقوع حادثه مردم با اعتمادی که به این نهاد دارند کمک های خود را اهدا می کنند.
وی گفت: امدادگران در زمان وقوع حادثه باید از کمک مردم استفاده کنند و با کمک گرفتن از خانه های هلال و آموزش مردم خطر پذیری در سطح جامعه را کاهش دهند.
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ادامه داد: برای حمایت هر چه بیشتر از امدادگران و برطرف کردن نیازهای معیشتی آن ها نگاه ویژه ای به جمعیت شده است و در آینده ای نزدیک شاهد رفاه بیشتر امدادگران این جمعیت خواهیم بود.
وی افزود: یکی از برنامه هایی که باعث افزایش توانمند سازی نیروهای امدادی بوده است برنامه های آموزشی و توانمند سازی است.
خدادادی ادامه داد: جمعیت هلال احمر استان نسبت به سال های قبل از توانایی و دانش بیشتری برخوردار شده است.
وی افزود: در کنار این دانش و توانمندی افزایش توان جسمانی از دیگر شرایطی است که برای نیروهای امدادی ایجاد شده است.
در ادامه این مراسم معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان بیان کرد: طرح امداد و نجات نوروزی امسال به مدت 20 شبانه روز از 25 اسفند تا 15 فروردین ماه انجام گرفت که در مجموع 42 پست در این ایام ایجاد شد.
صادق سلامت بیان کرد: در طرح امداد و نجات نوروزی 63 عملیات امداد و نجات انجام گرفت و 266 نفر حادثه دیده اعلام شد که 195نفر از این تعداد مصدوم شدند و 11 نفر هم فوت کردند.
وی افزود: در عملیات امداد و نجات نوروزی بیشترین عملیات جاده ای در ماهشهر،شادگان و بهبهان انجام شده است.
سلامت بیان کرد: بیشترین مصدومان در مسجدسلیمان با 35 نفر، شادگان 28 نفر، بهبهان و شادگان 16 نفر و اهواز هشت نفر بوده است.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر خوزستان اظهار داشت: بیشترین آمار فوتی مربوط به محور مسجد سلیمان به اندیکا با 6 نفر فوتی و باغملک سه فوتی ، اهواز و شادگان یک نفر بوده است.
وی گفت: 10 فروردین امسال پرحادثه ترین روز در طرح امداد ونجات نوروزی با 17 مورد حادثه بوده و متاسفانه آمار عملیات ها و مصدومان و فوتی ها افزایش چشم گیری نسبت به پارسال داشت.
7158/6064
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.