سرتیپ مازن محمدحسن یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در آبادان اظهار داشت: همکاری مشترک در حد بالا بین دو طرف مرزبانی ایران و عراق برقرار است و مشکلات مرزی با همکاری هم برطرف می‌شود.
وی افزود: گذرهای غیرمجاز مرزی و برخی خطاها که در نوار مرزی رخ می‌دهد در چارچوب تفاهم‌نامه‌های مشترک بین 2 طرف برطرف و تاکنون مشکلی در تامین امنیت مرزی و کشتیرانی بین دو کشور ایجاد نشده است.
سرتیپ مازن محمدحسن گفت: وضعیت امنیتی در مرزهای مشترک ایران و عراق در جنوب و اروندرود با همکاری مرزبانان دو کشور مطلوب است و مشکلی در تامین امنیت آن وجود ندارد.
کلانتر مرز بصره عراق افزود: ارتباط و تعامل خوبی بین مرزبانان جمهوری اسلامی ایران و کشور عراق حاکم است و این تعاملات در تقویت تجارت و همکاری‌های متخلف دو کشور تاثیرگذار است.
به گزارش ایرنا هیاتی از مرزبانی جنوب عراق، مرزبانی شلمچه و گمرک شلمچه عراق روز یکشنبه به‌منظور بررسی ورود بدون روادید اتباع عراقی به منطقه آزاد اروند سفر کردند.
منطقه آزاد اروند با مساحت 37 هزار و 400 هکتار در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته و شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است.
این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت هایی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
3015/6068
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.